Közreadták az új balatoni flotta első hajóinak, kompjainak koncepciótervét

Két emeletes katamarán a Bahart új flottájából a koncepcióterv szerint - Forrás: MTÜ

Akár a következő évben, de legrosszabb esetben 2022-ben Szántód és Tihany közt már az új kompok fognak közlekedni – ígéri a Bahart állami tulajdonú részét kezelő Magyar Turisztikai Ügynökség annak kapcsán, hogy közreadták az új járművek koncepcióterveit.

 

Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója 2019. augusztus végén, az állami többségi tulajdon megszerzésekor jelentette be, hogy bővül a járműpark: négy új kompot vásárol az állam a Tihany–Szántód vonalon, illetve 2022-ben már megérkezhet az első nagy, akadálymentes, klimatizált, kerékpárszállításra is alkalmas személyszállító hajó is. “A sajtóban megjelent azon felvetések kapcsán, amelyek a monopóliummal rendelkező társaság értékes kikötői vagyonának, ingatlanjainak sorsát firtatták, leszögezte: az állam hosszú távon gondolkodik. Szavai szerint nincs szándék a részvénytársaság feldarabolására és az ingatlanok eladására sem” – írta akkor a Magyar Nemzet.

Néhány nappal később az Origo szerint a vezérigazgató úgy fogalmazott: “A tervünk az, hogy 2030-ra a teljes személyszállító hajó- és komphajóflottát lecseréljük. Olyan hajózást hozunk létre a Balatonnál, amely európai színvonalú, modern és biztonságos hajóparkkal rendelkezik, amely kiszolgálja nem csak a helyben élőket, hanem a turistákat is”.

Az MTÜ honlapján most most rövid cikkben jelentették be, hogy “megérkeztek a BAHART új hajóflottájának prototípus tervei, elkészült a műszaki dokumentáció, és láthatjuk, hogyan fog kinézni az új komp, az új katamaránok és a BAHART zászlóshajója. A nagyívű, 2030-ig tartó fejlesztés célja, hogy a BAHART európai színvonalú hajózási feladatokat tudjon ellátni.
Akár a következő évben, de legrosszabb esetben 2022-ben Szántód és Tihany közt már az új kompok fognak közlekedni, és erre az időre azt is el fogjuk érni, hogy mind a két rév, a kikötő környéke meg fog újulni, európai színvonalúvá fog tudni válni. Meg fogjuk rendelni az első kisméretű katamaránokat is, amelyek alapvetően Balatonfüred, Keszthely és Siófok körzetében fognak közlekedni” írták.

 

Ilyenek lesznek az új kompok – Forrás: MTÜ

Mint emlékezetes, a Balaton kiemelt turisztikai fejlesztési térség meghatározásáról és a térségben megvalósítandó egyes fejlesztések megvalósításához szükséges források biztosításáról szóló 1861/2016. (XII. 27.) Korm. határozat a Balatoni Hajózási Zrt. kikötőinek fejlesztésére 2,1 milliárd, a hajópark fejlesztésére 4,9 milliárd, a Badacsony és Fonyód közötti kompjárat megvalósítására 5,6 milliárd forintot irányozott elő hazai forrásból a 2017-2020. költségvetési években. A határidő gyakorlatilag tavaly lejárt, amikor a 2020-as költségvetést megalkották, de a pénz biztosítására, s a fejlesztésekre mindeddig nem került sor.

Képek a 2030-ig lecserélésre szánt balatoni flottáról

 

Szántód motoros – Fotó: Győrffy Árpád

 

Szent Miklós motoros – Fotó: Győrffy Árpád

 

Szigliget motoros – Fotó: Győrffy Árpád

 

Baross Gábor komp – Fotó: Győrffy Árpád

 

Helka motoros – Fotó: Győrffy Árpád

 

Kelén Motoros – Fotó: Győrffy Árpád

Közben az állam az önkormányzatok elmaradt tőkeemelését kihasználva ismét tulajdonossá vált a Bahartban, majd tavaly augusztusban egy tőkeemeléssel 75 százalék feletti tulajdoni részt szerzett. Erre alapozva döntöttek arról egy hete több más mellett, hogy kft-be kiszervezik a 11 prosperáló vitorláskikötőt, és négy település közforgalmú kikötőjét eladják. A fentiekre Alsóörs (Hebling Zsolt), Balatonakali (Koncz Imre), Balatongyörök (Biró Róbert), Balatonkenese (Jurcsó János), Balatonmáriafürdő (Galacz György), Balatonszemes (Szomorú Szilárd), Balatonudvari (Szabó László), Csopak (Ambrus Tibor), Szigliget (Balassa Balázs), Siófok (dr. Lengyel Róbert) nemmel szavazott.

Balatonboglár (Mészáros Miklós), Balatonföldvár (Holovits Huba), Balatonfüred (dr. Bóka István), Balatonlelle (Kenéz István), Fonyód (Hidvégi József), Keszthely (Nagy Bálint), Szántód (Vizvári Attila) tartózkodott a szavazásnál. Ennek legfeljebb erkölcsi jelentősége lehet, jogi nem, hisz a kormányt képviselő Magyar Turisztikai Ügynökség egyetlen szavazata mindent vitt.

Győrffy Árpád

Néhány kapcsolódó írásunk

Bahart – A jövőben ismét az állam mondja meg a tutit a balatoni hajózásban

Elindították a balatoni személyhajózás Trianonját

Balatoni hajózás – A végén csak egy maradhat – vagy egy sem!?

Balatoni kikötők – A települések inkább fizetnek, csak legalább megtarthassák

 

Ha érdekesnek találta, egy lájkkal vagy megosztással ajánlja másnak is!

 

Iratkozzon fel a Balatontipp.hu heti hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről! A feliratkozással hozzájárul adatainak a hírlevél küldéséhez szükséges kezeléséhez.(Adatvédelmi szabályzatunkat és tájékoztatónkat itt olvashatja)

1 Comment on "Közreadták az új balatoni flotta első hajóinak, kompjainak koncepciótervét"

  1. Braila Mária | 2020.05.17. at 13:03 |

    Lehet, hogy a nemzeti színekkel tarkított, szürke, bálna formájú hajók modernek és biztonságosak, de az elnyújtott vonalú, kecses, hófehér hajóktól, és a nosztalgikus életérzéstől megfosztani a Balatont, a látogatókat, a hétköznapok techno-világából kiszakadni vágyó üdülőket, az egyenesen BŰN.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


*

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!

Bezár