Lámpafényes romantikus esti túra a Csobáncra

Kilátás Csobánc-várából déli irányba alkonyat után - balról, a várfal mellett a Tóti-hegy, szemben a másik parton a fonyódi hegyek, jobbról tovább a Gulács és a Badacsony - Fotó: Győrffy Árpád

Húsvét vasárnap este több mint hetvenen indultunk Gyulakesziből a Csobánc-hegy tetejére, hogy holdfényben megcsodáljuk a várat és a tájat. Bár a Hold kicsit lekéste a túrát, így is rendkívüli élményben volt részünk.

A Badacsonyi Céh Turisztikai Egyesület hat éve szervez vezetett bakancsos túrákat a Vulkánok Völgyében. Árvai Gábor túravezető a hagyományos nappali kirándulások és több badacsonyi holdfénytúra mellett most a Csobáncra is az esti órákban kalauzolta a csapatot. A Hold elvileg este 9-kor kelt aznap, de mi csak az egy órával későbbi leérkezésünk után találkoztunk vele. Szerencsére a látvány holdfény nélkül is nagyon szép volt. Talán valamit sikerül visszaadni belőle az alábbi fotókkal.

Indulás előtti eligazítás a Csobánc lábánál – a háttérben a Szent György-hegy – Fotó: Győrffy Árpád

Lentről nem is tűnt magasnak a hegy, de azért rendesen meg kellett dolgozni, hogy felérjünk a 378 méter magasan lévő várba – Fotó: Győrffy Árpád

Egy érdekes kereszt még az út elején – Fotó: Győrffy Árpád

Árvai Gábor több megállónál mesélt a környék és a csobánci vár történetéről, a tanúhegyek és a Balaton kialakulásáról – itt épp a “Rossztemplomnál” voltunk – Fotó: Győrffy Árpád

Talán ennyi elég arról, hogy találó a templom neve – Fotó: Győrffy Árpád

Félúton lehettünk, amikor így rácsodálkoztunk a látványra – Fotó: Győrffy Árpád

Alattunk Gyulakeszi és a Szent György-hegy, balról a szigligeti Vár-hegy – Fotó: Győrffy Árpád

Lent az előtérben a csobánci Szent Donát-kápolna, előtte a Gulács, majd a Badacsony – Fotó: Győrffy Árpád

Tapolca már erős szürkületben. Az új temető melletti lakóövezet előtt valaki rendesen meggyújtott valamit, aminek füstje szép egyenes vonalban húzott el Raposka irányába – Fotó: Győrffy Árpád

Kilátás a hegy északi oldaláról Diszel felé – távolabb a templom vonalában a Somló, balról tőle a Cseket-hegy apró kúpja, majd a Haláp – Fotó: Győrffy Árpád

Mire felértünk, majdnem teljesen besötétedett. Balról a badacsonytomaji fények, majd a Gulács, a Badacsony, a szigligeti hegyek és végül a Szent György-hegy széle. No meg a Balaton több helyen is – Fotó: Győrffy Árpád

Szelfizők, fényképezők a Csobánc tetején – Fotó: Győrffy Árpád

Fények a várban – a félperces expozíció miatt a személyeket nem is látni, csak a fényt, ahol végigmentek világító lámpájukkal, telefonjukkal – Fotó: Győrffy Árpád

Fények a vár másik oldalán – Fotó: Győrffy Árpád

Útban lefelé a Csobáncról – Fotó: Győrffy Árpád

A következő vezetett túra szombaton 10 órakor indul Badacsonyból Agárkosbor túra a Badacsonyon címmel. Erről és a további túrákról is a Túrák szakvezetéssel a Badacsony Régióban 2019 című írásunkban lehet tájékozódni.

Győrffy Árpád

Ha érdekesnek találta, egy lájkkal vagy megosztással ajánlja másnak is!

Iratkozzon fel a Balatontipp.hu heti hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről! A feliratkozással hozzájárul adatainak a hírlevél küldéséhez szükséges kezeléséhez.(Adatvédelmi szabályzatunkat és tájékoztatónkat itt olvashatja)

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!