A balatoni bicikliút – bringakörút – bemutatása alternatív útvonaljavaslatokkal, leírással, fotókkal, térképekkel, szinttérképekkel, tanácsokkal, tapasztalatokkal. Azért, hogy változatosabb, kellemesebb, élményekben gazdagabb legyen a kirándulás.
Aki már legalább egyszer körbetekert a tó körül, az megerősítheti, hogy Balatoni Bringakör valójában csak a képzeletünkben létezik. Hisz a teljes szakasznak csak mintegy harmada igazi bicikliút, ráadásul annak jelentős része is pont olyan rossz állapotban van, mint a bringakör többi részén a kerékpárútnak kijelölt közúti szakaszok és járdák. Persze ettől még a világ legjobb programja a Balaton körbebiciklizése, ha lelkileg felkészülünk a máshonnan jól ismert nehézségekre.
Mivel nem sok értelme lenne gödörről-gödörre végigvenni az út állapotát, az alábbi írással inkább abban szeretnék segíteni, hogyan találjuk meg az igazán jó helyeket, hogy mindenki a lehető legkellemesebb élményekkel fejezze be az első túráját, majd utána a többit is. A cikk elsősorban azoknak szól, akik nem csak taposni akarják a pedált, hanem arra is kíváncsiak, merre járnak. S akár kisebb-nagyobb kitérőt is tesznek egy-egy érdekesebb helyért, látványért.
Az illusztrációk a Maps.me térképes alkalmazás mobiltelefonos képernyőfotói. A térképen a túráimon rögzített, útvonal szerkesztett GPS-állománya látható. A Maps.me használatáról ide kattintva olvashattok egy részletes írást, a GPS-állomány megvásárlásáról pedig a cikk végén írok bővebben.

A balatoni bringakörút “hivatalos” nyomvonalát itt és a következő részlettérképeken is a zöld szín különböző árnyalataival jelöltem. Más színekkel alternatív útvonalakat láthatunk
Mivel egy körtúránál gyakorlatilag mindegy honnan kezdjük, én a Siófokot Balatonvilágossal összekötő alsó út világosi szakaszát választottam az induláshoz. Az alábbi szintrajz innen mutatja be Balatonfűzfő és Almádi határáig a hivatalos útvonalon várható emelkedőket.
(Ajánlott kemping a közelben Aranypart Kemping & Üdülőfalu – Siófok-Szabadifürdő)

Balatonvilágos és Balatonfűzfő között az akarattyai Árpád utcában jutunk a csúcsra a hivatalos útvonalon – inkább válasszunk helyette kényelmesebb, szebb útvonalat
Az első döntési helyzet azonnal az indulásnál áll elénk, amikor arról kell határoznunk, hogy felmegyünk-e a sísánc formájú emelkedőn a világosi állomáshoz, majd a magaspartra, vagy kihasználva a biciklisek szabad átjárási lehetőségét, a Club Aligán keresztül folytatjuk az utunkat.

1. Balatonvilágos-Balatonakarattya – Parti út a Club Aligán át
A 01-es alternatív szakasz a világosi állomáshoz és a magaspartra vezető kaptatótól óv meg bennünket. Helyette a Zrínyi utcán át megyünk tovább a vízhez közelebbi magasságban. Az út áthalad a Club Aliga üdülőn, ahol reggel 8 és este 8 között 15 percet kapunk arra, hogy az üdülő akarattyai, vagy aligai kapuján kiérjünk. Ha nem így teszünk, akkor nyáron strandbelépőt kell váltani. A folytatás Balatonakarattya parti sávjában, a Koppány soron a strandok előtt visz tovább egészen a Koppány sor és a 71-es főút találkozásáig. A hossza 8 kilométer.
A 01-es azoknak ajánlható, akik nem akarnak felmászni a magaspartra, mert éppen nem jó az idő a kilátáshoz, strandolni akarnak az akarattyai Gumirádli szabadstrandon, vagy csak nincs kedvük az állomás előtti nagy kapaszkodóhoz.

A Gumirádli strand új gyermeköble – Fotó: Győrffy Árpád
Ellene szól, hogy így lemaradunk a magasparti kilátásról, és itt sem maradnak el a dombok, csak éppen kisebbeket, de többször kapunk belőle. Különösen húzós Akarattyán a 71-es főút előtti utolsó 200 méter, de közben is van néhány meglepő szakasz.

Kilátás vihar után a balatonvilágosi magaspartról – Fotó: Győrffy Árpád
Ha valaki a fentiek alapján nem tudott dönteni, itt olvashatja egy részletesebb írásomat a két lehetőségről: Balatoni bicikliút – Világosi magaspart, vagy a parti úton a Club Aligán át?
Θ
Ha valaki a magaspartot választaná, vagy Pest felől vonattal a világosi, vagy az aligai állomásra jött biciklijével, az Akarattyán ismét döntési helyzetbe kerül. Vagy megy tovább az Árpád utcában kijelölt útvonalon, ahol élményt csak az újabb emelkedő jelent, vagy két másik megoldás közül is választhat.

02A, 02B Balatonakarattya – panoráma út és gyorsító szakasz
02A Balatonakarattya – panoráma út
A 71-es főútról letérve keletről az Iskola utcán, nyugatról az Ybl Miklós utcán keresztül érjük el az akarattyai magasparton végigfutó Kisfaludy sétányt, a Tengerlátópartot, ami gyakorlatilag egy egy kilométer hosszú panoráma kilátó a Balaton keleti medencéjére. Igazán szép tájképre a reggeli órákban számíthatunk, amikor a nap mögöttünk van, vagy oldalról süt. A nap jelentős részében szembe kapjuk a fényt, de a csillogó víztükör tengerszerű élményt adó látványa ilyenkor is csodálatos. A naplemente imádóknak pedig különösen emlékezetes lehet, ha kivárják az estét.

Balatonalmádi, Kenese és a Fűzfői-öböl az akarattyai magaspartról – Fotó: Győrffy Árpád

Balatoni fények az akarattyai magaspartról – Fotó: Győrffy Árpád
02B Balatonakarattya – gyorsító szakasz
Ha sietünk, nincs kedvünk nézelődni, akkor a nyugati oldalon lévő 350 méteres szakaszt leszámítva szabadon biciklizhetünk a 71-es úton is. Megfelelő a szélessége, jó a minősége, a szakasz jelentős részén még egy-egy keskeny “biciklis sáv” is fel van festve mindkét oldalon. A kenesei határ előtt le kell mennünk az útról a Balaton felőli oldalán járdából kialakított keskeny bicikliútra.
Balatonkenese keleti részén választhatunk a 71-es főúttól először eltávolodó, majd visszatérő hivatalosan kijelölt bicikliút és a parttal párhuzamosan haladó, a Vak Bottyán strand előtt sétánnyá alakuló csendes utca között. Ez utóbbihoz a két település határánál a Tompa utcán át le kell mennünk a part irányába.

03 Balatonkenese – partisétány
A 03-as szakasz nyugati végét adó Tompa Mihály utcának kicsit göcsörtös, rázós a burkolata, de ennek ellenére is kellemesebb, mint az Alteleki utcában és a 71-es főút mellé egykor épített önálló bicikliúton haladó hivatalos szakasz. Mellette szól az is, hogy közben elhaladunk az Alsóréti szabadstrand előtt, ahol akár meg is fürödhetünk. A keleti végén pedig több száz méteren valóban közvetlenül érezhetjük a Balaton közelségét.
Balatonkenese és Balatonfűzfő között az út erdős részen vezet. Az 1980-as években leöntött aszfalt viszonylag jól tartja magát, de a fák alatt a felfagyások miatt érdemes figyelni a burkolat egyenetlenségeire. Balatonfűzfőn a Föveny strand környékén és a vitorláskikötőnél ügyeljünk nagyon a gépkocsikra, mert osztoznunk kell velük az úttesten.
A Föveny strand után lemehetünk egy parti sétányra, amit igazán nem a bicikliseknek csináltak, de óvatosan használhatják.

04. Balatonfűzfő – Partisétány játszótérrel
04-es A Fövenystrand nyugati oldalától a Sirály utca nyugati végéig menő kőzúzalékos sétaút, ahol a gyalogosokat nem zavarva szabad biciklizni. A döngölt murva kicsit nehezíti a tekerést, de biztonságosan járható. Az egyik részen közvetlenül a víz mellett haladunk, és félúton van egy nagyon érdekes játszótér.

05. Balatonfűzfő – Tobruki új szakasz
A 05-ös szakasz 2015-ben kiépített önálló bicikliút egy hangulatos pihenővel és egy a Balatonba hosszan benyúló mólóval, ahonnan szép kilátás nyílik a vízre és a nádasokra. Szebb és kellemesebb is mint a a bringakör korábbi hivatalos útvonala. Természetesen a régi útvonalon is szabad menni, de nincs sok értelme.

A fűzfői kilátóstég a új bicikliút mellett – Fotó: Győrffy Árpád

Balatonfűzfő és Füred között Balatonalmádi északkeleti határában (Vörösberényél) és Füred előtt számíthatunk kicsit húzósabb szakaszra
Balatonalmádiban néhol az autókkal, vagy éppen a gyalogosokkal kell osztozni az úton. Mérgelődés helyett inkább álljunk meg egy rövid pihenőre a park fái alatt, sétáljunk ki a mólóra.

06. Balatonalmádi – Öregpark
Itt konkrét javaslatot nem is adunk, a lényeg, hogy akár a biciklit tolva, vagy a sétálókat óvatosan kerülgetve érdemes letérni a bringakör vasúttal párhuzamosan menő szakaszáról, és kicsit időzni az almádi móló környékén, a szoborparkban és a Wesselényi strand előtti parkban

Az egyik alkotás az almádi szoborparkból – Fotó: Győrffy Árpád
Almádi délnyugati részén elhaladunk egy korábbi pecsételő helyünk, a Yacht kemping előtt, ahol előre telepített sátrakban is kaphatunk helyet akár egy-egy éjszakára is. A kempingben “működik” egy “Csináld magad, kerékpáros miniszerviz”. Valójában egy szerszámkészletről van szó, amit a kerékpárok futó javításánál leginkább használt eszközökből, anyagokból állítottak össze. Nagy segítség lehet azoknak, akik nem hordanak magukkal komplett műhelyt. Van kompresszoruk is, ha fújatni kell a kerekeket. A készletet, kompresszort bárki igénybe veheti. Ha kell, tanácsokkal is segítenek.
A káptalanfüredi nagystrand után ismét választhatunk. Vagy maradunk a part közelében futó kiépített bicikliúton, vagy a szebb kilátásért és a keményebb terepért a hegyoldalban végigfutó felső úton – amit római útként ismer a köznyelv – folytatjuk a túrát akár Aszófőig. Így megismerkedhetnek az alsóörsi, csopaki ófaluval, Lovassal, Paloznakkal, Aráccsal, Füred felső részével.

07. Káptalanfüred-Aszófő – Római út
A 07-es Balatonalmádi nyugati, káptalanfüredi városrésze és Aszófő közötti 18 kilométeres kitérő a part közelében futó bicikliútról. A hegyoldali szőlők között haladó út érinti Alsóörs, Paloznak, Csopak, Balatonfüred északi részét és áthalad Lovason. A domborzat néhol a hullámvasútra emlékeztet, több forgalmas kereszteződésen is át kell kelni közben, néhol a forgalom is komoly. A parti sávot már ismerőknek mindenképp egy érdekes kaland lehet.
Az eredeti útvonalon az alsóörsi strandtól először kis forgalmú közutakon, majd a paloznaki elágazótól a csopaki kikötőig önálló bicikliúton vezet a túránk.

A paloznaki biciklispihenő, ahol napelemes telefontöltő is van – Fotó: Győrffy Árpád
Csopakon a Sport utca végéhez közeledve találjuk a biciklisek autóinak kialakított parkolót, mellette egy nagyon hangulatos pihenőhelyet, és nem sokkal arrébb egy játszótér és egy madárles is található. A falu másik felén is tarthatunk egy kellemes pihenőt a Szent József savanyúvíz forrásnál.
Csopak végétől ismét önálló bicikliúton folytatjuk a túrát egy erdős részen átvágva, majd párhuzamosan követjük a csopaki – “nosztori” – elágazónál négysávosra váltó 71-es főutat. Kicsit gyorsan emelkedik, kicsit zajos, kicsit füstös az autóktól, de nagyon szép a kilátás a Füred és Csopak közötti Bozsai-öbölre.
Balatonfüred határát elérve egy széles közút két oldalán kijelölt biciklisávokon haladhatunk. Ha pontosan követjük a nekünk szánt részt, akkor szétrázatjuk magunkat a csapadékvíz aknák rácsaival. Menjünk inkább a sáv szélét jelző sárga vonalon, így is marad elég az autósoknak.
A partot elérve először a Kisfaludy strand kerítése mellett haladunk, az Esterházy strand főbejáratától a Tagore sétányon külön a bicikliseknek épített sávon mehetünk tovább. Amíg korábban csak a borhetek idején kellett biztosan leszállni a biciklikről, most már a nyár jelentős részén tele van a bicikliút kereskedőkkel, büfésekkel.
Ha nehezen vennénk az akadályokat, tegyünk egy rövid pihenőt a város végén a bicikliút mellett található Berzsenyi emlékforrásnál. A vize is kiváló.
(Ajánlott kemping a közelben Füred Kemping & Üdülőfalu – Balatonfüred)
Balatonfüred után a bicikliút első szakasza a 71-es főúttal párhuzamos szerviz úton halad, majd egy közel harminc éves építésű önálló bicikliút kezdődik Tihanyig. Nagyon keskeny, bár többször javították, sok helyen keresztirányú repedések, kitüremkedések vannak az aszfalton, és a hidaknál is érdemes vigyázni, mert a zökkenő akár nyolcast is okozhat.
A tihanyi bicikliút nem része a Balatoni bringakörnek, de érdemes egy kitérőt tenni legalább a mólóig. A Balatonfüred és Fövenyes (Balatonudvari) közötti szakaszt ábrázoló szintrajzunk is a tihanyi teljes kitérővel együtt készült. Jól látható, hogy igazi emelkedőre csak akkor kell számítanunk, ha végigjárjuk a félszigetet is.

Bicikliút a tihanyi Külső-tó és a levendulamező között – Fotó: Győrffy Árpád

Balatonfüred és udvari között csak akkor kell nagyobb emelkedőt leküzdeni, ha betérünk Tihany központjába

08. Tihany – Átkelő és kiránduló
08A – A félsziget keleti oldalán az északkeleti bejárattól a révig menő útvonal, ami a közepén lévő 500 méteres szakaszt leszámítva önálló bicikliút
08B – Az északi bejárattól a falu elejéig önálló bicikliút
08C – A faluból a révhez vezető közút
08D – Egy kellemes kirándulási lehetőség Sajkodon

09. Tihany – Faluközpont, Belső-tó, szerpentin
09A – A keleti partról a “szerpentinen” mehetünk fel a faluba
09B – A félsziget északi bejáratától a faluhoz érve a Kossuth utcán át jutunk az apátsághoz és a főtérre
09C – A falu elején a bicikliútként jelzett utcát csak akkor válasszuk, ha le akarunk menni a Belső-tóhoz
Tihanyból Zánkáig többnyire kiépített kerékpárúton haladhatunk, amit csak néha szakít meg egy-egy kis forgalmú közút. Aszófőnél érdemes kitérni a Kövesdi templom romjához, ahol egy működő forrás is van.

10. Aszófő – Kitérő a kövesdi templom romjához
Kellemes pihenőnk lehet az örvényesi vízimalomnál, balatonudvariban a bicikliút melletti temető szív alakú sírkövei csábítanak megállásra.

a Kövesdi-templomrom, jobbra a forrás – Fotó: Győrffy Árpád

Az örvényesi vízimalom – Fotó: Győrffy Árpád

A balatonudvari temető a jellegzetes sírkövekkel – Fotó: Győrffy Árpád

Balatonudvari és Badacsony között Balatonakali, majd Zánka keleti határában és Pálkövénél van jelentősebb emelkedő

11. Balatonudvari Fövenyes – Balatonakali – Rövidítő
A 11-es földút, néhol nem igazán jó minőségű, borzalmasan szemetes, gondozatlan vidéken visz át (ami információink szerint a nemzeti park kezelésében van). Csak strapabíró gépekkel és bicikliseknek!
(Ajánlott kemping a közelben Strand-Holiday Kemping – Balatonakali)
Balatonakali és Zánka között önálló kerékpárúton mehetünk, majd Balatonszepezdig kis forgalmú parti utcában haladunk. Szepezd kezdeténél a Virius utcán át a 71-es főúttól északra elterülő falun vezetnek tovább bennünket. Akik nem szeretik a felesleges emelkedőket, elágazókat, a 71-es főúton is mehetnek, Ehhez azonban nappal is vegyünk láthatósági mellényt, hogy a belterületi szakaszon is 70 kilométerrel közlekedő autósok időben észrevehessenek bennünket.

12. Balatonszepezd – Rövidítő
A 12-es a dombra épült falu utcáin átkacskaringózó, néhol nagy nehéz és veszélyes hivatalos útvonal helyett egy szintén nem veszélytelen, de sokkal kényelmesebb lehetőség a 71-es főúton végig – illetve a gyalogosok által alig használt járdákon.
(Ajánlott kemping a közelben Napfény Kemping – Révfülöp)
A következő választási lehetőség Pálköve (Kővágóörs üdülőrésze) bejáratánál lesz. Vagy megyünk a 71-es főút mellett kiépített bicikliúton, ami Balatonrendes előtt néhány száz méterrel véget ér, és a főúton kell tovább mennünk, vagy kicsit leveszünk az emelkedőből egy pálkövei betérővel.

13. Pálköve – Csendesebb, lankásabb szakasz, rövidebb a nagy forgalmú veszélyes rész

Badacsonytomaj és Keszthely között az eredeti útvonalon a Badacsony-hegy oldalában és a Bece-hegynél kell keményebben tekerni
Balatonrendes után nehéz észrevenni a bicikliút folytatását jelző táblát, mert az árok külső oldalán van a község végét jelző táblánál.
Balatonrendestől az ábrahámhegyi belső utakat leszámítva önálló bicikliút vezet a főút Balaton felőli oldalán a badacsonytomaji vasútállomásig. Badacsonytomajtól a hivatalos útvonal a Római úton halad tovább. Hiába hagytuk el a főutat, itt is nagyon kell vigyázni a szűk úthoz képest gyorsan haladó autók miatt. Különösen a forgalmas badacsonyi részen figyeljünk a kanyarok előtt.
Sokan a Római út helyett a 71-es főutat választják, ahol nincsenek emelkedők.

14. Badacsony – Kényelmesebb szakasz a főúton
A Badacsonyt körbeölelő Római út hullámos szakasza helyett a Balatonnal szinte egy szinten haladó 71-es főút. Veszélyes mindegyik, az eredeti útvonal érdekesebb, de keményebb
Badacsonytördemicen a falu közepén, már a hivatalosan jelölt elágazó előtt egy utcával, a Zöldfa utcánál forduljunk balra, mert így kikerülhetjük a bicikliket szétrázó macskaköves szakasz háromnegyedét. Ellenkező irányban is ez lenne az elviselhetőbb megoldás, de a helyi illetékesek évek óta képtelenek arra, hogy a bicikliseknek engedélyezzék a behajtást az egyirányú utca tiltott végén.

15. Badacsonytördemic – Macskakő kerülő
A 15-ösön a hivatalos útvonal egy rendkívül rázós szakaszának háromnegyedét lehet kikerüli a rövidítéssel. A Zölfa utca elvileg csak lefelé járható.
Tördemic szélén keresztezzük a síneket, meg a 71-es főutat Innen a túra egyik szép szakasza következik akkor is ha körbejárjuk Szigligetet és akkor is, ha a Szigligetet északról elkerülő hivatalos bicikliúton megyünk. Kisebb és nagyobb emelkedőkre mindkét útvonalon számíthatunk.

A Szent György-hegy a Lengyel-kápolnával a bicikliútról – Fotó: Győrffy Árpád

16. Szigliget – Betérő
Hét kilométeres kitérő a község körbejárására. Nem könnyebb, sőt hosszabb, de nagyon szép
Szigliget észak-nyugati oldalától a 71-es főút mellett futó önálló kerékpárúton haladunk a 84-es számú főút balatonedericsi elágazójáig. A Szigliget-Balatonederics közötti részen figyeljünk a fahidaknál. Némelyik elég rozoga állapotban van, bár egy 2015-ös beszakadás után a komolyabb gondokat elhárították.
Balatongyörök határában a Bece-hegyi buszmegállótól egy 2014-ben épített új szakaszon mehetünk tovább a Balatongyörök délkeleti határában lévő kempingig. Szinte “autópálya” a bicikliút más szakaszaihoz képest.

Biciklisek a becehegyi szakaszon Balatongyörök előtt – Fotó: Győrffy Árpád

Az új bicikliútszakasz Balatongyöröknél – Fotó: Győrffy Árpád
Balatongyöröktől a vonyarcvashegyi strandig tart a bicikliút egyik legszebb szakasza. Különösen szép a Vonyarcvashegy előtt lévő Szent Mihály-domb környéke. Érdemes egy rövid pihenő erejéig felszaladni rá.
(Ajánlott kemping a közelben Park Kemping & Üdülőfalu – Vonyarcvashegy )
2016-tól egy rendkívül szép új szakaszt is használhatunk Vonyarcvashegyen, amelyik az ingerszegény vasúti töltéstől közvetlenül a Balaton-partra visz le bennünket. Kihagyhatatlan.

17. Vonyarcvashegy – Új szakasz a parton

18. Keszthely – Partisétány
Keszthelyen a Libás strand és a vitorláskikötő után lemehetünk egy táblával is jelzett, biciklivel is járható kővel burkolt partisétányra. Szép, érdekes, elkerülhetjük vele a móló előtti nagy forgalmú közutat. Figyelni kell a gyalogosokra és a horgászokra. Magas vízszint idején a 18-as szám környékén van egy szakasz, ami nem járható.
(Ajánlott kemping a közelben Zala Kemping & Üdülőfalu – Keszthely )

Keszthely és Balatonfenyves között nincsenek említésre érdemes emelkedők

Napkelte a keszthelyi Zala kempingből – Fotó: Győrffy Árpád
Keszthelytől Balatonkeresztúrig ismét önálló kerékpárúton haladhatunk. Nagyon kellemes a fenékpusztai és a Balatonberény előtti szakasz. Balatonkeresztúrtól Balatonmáriafürdőn, Balatonfenyvesen át Fonyód-Bélatelepig csendes utcákba irányítanak a biciklikörút táblái. Bélatelepnél választhatunk, hogy a hivatalos önálló bicikliúton haladunk-e tovább, vagy felmegyünk a hegyoldalba, ahonnan csodálatos kilátás nyílik az északi parti tanúhegyek felé.
(Ajánlott kemping a közelben Berény Naturista Kemping – Balatonberény)

A vonyarcvashegyi Szent Mihály-kápolna a balatonberényi strandról – Fotó: Győrffy Árpád

19. Fonyód – Kitérő a Fonyódi-hegyekre
A 19-es a Fonyódi hegy oldalán végigfutó közút. Több helyen érdemes megállni, hogy a néhány méterre lévő partisétányról megcsodáljuk a tanúhegyek panorámáját, és megnézhetjük a Kripta-villát is. Komoly kihívás, de megéri.

Fonyód-Bélatelep és Balatonlelle között nincs nagyobb emelkedő – egyedül a Bélatelep és Fonyód közötti szakaszon van néhány méter, de az inkább csak vizuálisan érdekes

20. Fonyód – Árpád-parti panoráma út
A 20-as a parttal párhuzamosan, attól 10-15 méterre haladó út, ahonnan szép kilátás nyílik a tanúhegyekre, és akár meg is fürödhetünk.

Kilátás a fonyódi Árpád-partról – Fotó: Győrffy Árpád

Balatonlelle és Szántód között egy jelentősebb emelkedő volt Balatonszemesen. Amióta a bicikliutat lehozták a vasút mellé. ettől sem kell tartani.
A déli parton az egyik kedvenc szakaszom Balatonszemes nyugati szélénél, a Hullám strandnál kezdődik. Az itteni viszonyokhoz képest ez egy nagyon hangulatos, változatos vidék, ahol akár hosszabb pihenőre, nézelődésre, fürdésre is érdemes megállni.
A bicikliút ezen a részen végig a part közelében halad. Néhol nádas, vagy kisebb erdős rész zárja el a Balatont, de bőven látjuk a vizet is. Ha a Hullám utcai strandnál romantikusabb helyre vágyunk, akkor elég néhány száz métert biciklizni a Berzsenyi utcáig, ahol az üdülőtulajdonosok által épített napozó stégek, bejárók tarkítják a part melletti területet. Egy kis hely biztosan jut nekünk is.
(Ajánlott kemping a közelben Vadvirág Kemping & Üdülőfalu – Balatonszemes )

Szántódtól Siófok északkeleti végéig nem kell emelkedőtől tartanunk
A körút Balatonvilágosig tartó szakaszán a szántódi rév után van még egy rövid rész, amely forgalmasabb úton visz bennünket, néhány alkalommal találkozunk önálló bicikliúttal, de többnyire csendesebb utcákat vontak be a kijelölt útvonalba. Különösen szép kilátás nyílik a tóra, a Tihanyi-félszigetre és a túlsó partra Zamárdi szabadstrandjairól, valamint Siófok ezüstparti részén lévő parti sétányról.

21. Zamárdi – Partisétány
A Keszeg utcai szabadstrand és a Központi szabadstrand sétánya – részben murvás, részben kővel burkolt. Főszezoni délutánok kivételével nyugodtan járható. Nagyon gyönyörű a kilátás a Tihanyi-félszigetre és Füred környékére
(Ajánlott kemping a közelben Mirabella Kemping – Zamárdi)

22. Siófok – Ezüstparti sétány
Az Ezüstparti szabadstrandon végigvezető burkolt sétány. Főszezoni délutánok kivételével nagyon szép és hangulatos

23. Siófok – Petőfi sétány kerülő és belvárosi kitérő
23A – Főszezoni délutánokon, estéken nem mindenkit vonz a bicikliútnak kijelölt zsúfolt Petőfi sétány. Helyette használhatjuk a Batthyány utcát
23B – Érdemes kitérőt tenni Siófok megszépült főterére. Ehhez egy praktikus lehetőség az itt látható útvonal.

24. Siófok – Aranyparti sétány
Az Aranyparti szabadstrandon végigvezető burkolt sétány. Főszezoni délutánok kivételével nagyon szép és hangulatos
(Ajánlott kemping a közelben Aranypart Kemping & Üdülőfalu – Siófok-Szabadifürdő)

Reggeli balatoni csendélet az aranyparti sétányról – Fotó: Győrffy Árpád
A fenti teljes körtúra a legrövidebb verzióban kb. 206 kilométer. Ha bejárjuk Tihanyt és Szigligetet is, akkor 220 kilométerre is felmehet a hossza. Vannak, akik egyetlen nap – sőt 7-8 óra alatt megteszik a teljes távolságot. Aki túrázni akar, három napnál ne tervezzen rövidebb időt, de igazán akkor lehet kellemes a kirándulás, ha legalább 4-5 napot is eltöltünk a Balaton körül.
Egy napos távnak az erőnlétünktől, a széltől, a nap erejétől, hangulatunktól, a reggeli felkelés idejétől függően 40-70 kilométert tervezzünk. A legmelegebb időszakban délelőtt 11 és délután 4 óra között lehetőleg ne biciklizzünk. Ha nincs más lehetőség, akkor mindenképpen védjük fejünket, testünket, mert tekerés közben észre sem vesszük, mennyire leégünk.
Ha biztos az szállásunk, vacsoránk és nem készülünk valamilyen esti programra, akkor nagyon kellemes a késő délutáni, esti biciklizés. (A hajnali is biztosan nagyon jó lehet, de azt eddig még nem próbáltam. 🙂
Fontos, hogy mindig legyen B-terv. Ha kitör egy vihar, ha kilyukad egy kerék, fogjuk rövidebbre a napi adagot. Ha ez nem megy, tegyük meg az út egy részét vonattal. Amit így kihagyunk, azt a következő napi erősebb tempóval vagy a jövő évi túrával bepótolhatjuk.
Ha valaki saját egyéni túrázásához, kiránduláshoz hozzá szeretne jutni a fenti írás alapját adó GPS-állományhoz, akkor a BTSZ Bt. 1000 forintért tudja biztosítani. Hasonlóan érdekes a mintegy száz balatoni szabadstrand és fizetős strand pontos helyét tartalmazó GPS adattárunk is, amit személyes terepmunkával rögzítettünk. Külön megvásárolva ez ugyancsak ezer forintba kerül. A kettőt együtt 1500 forintért tudjuk biztosítani. Ha valaki a Káli8-ast is megcsinálná, önállóan 1000 forintért, a balatoni bringakörrel 1500-ért, a háromhoz együtt pedig 2000 forintért juthat hozzá.
A fájlokat a gps@balatontipp.hu címen lehet megrendelni. A levélben meg kell írni a kiállításra kerülő számlához a vevő nevét és pontos címét. A megfelelő összeget a BTSZ Bt. 12084003-00125192-00100001 számú számlájára (Raiffeisen Bank) kell utalni. Az utalással a megrendelő egyben vállalja, hogy az adatbázisokat csak saját egyéni túrázáshoz használja, nem adja tovább, nem osztja meg, nem teszi nyilvánossá, illetve nem használja üzleti tevékenységéhez.
Az utalás közleményében szerepelni kell
- a megrendelt állomány nevének (bingakör és/vagy strandok/Káli8 GPS)
Amennyiben a pénz megérkezik a számlánkra, akkor 24 órán belül – lehetőség szerint előbb – emailben küldjük az állományt kml formátumban. (Külön kérésre gpx formátumban is elküldjük.)
A fájlok használatáról szóló írásunk itt olvasható: Balatoni Bringakör – Felejtsd el a táblákat, navigálj a mobiloddal!
Jó tekerést mindenkinek!
Kép és szöveg Győrffy Árpád
Iratkozzon fel a Balatontipp.hu heti hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről!
Kedves Bertók László! Teljesen mindegy az irány, mert mindegyik mellett ugyanannyi érv szól, mint ellene.
Én például Máriáról fordítva mennék, hogy a túra vége igazán szép legyen. Bár egy emelkedő is lehet kihívás, de én inkább az élményekben szegény déli parti utcasorokon lennék túl először, és a végére hagynám a sokkal kellemesebb északnyugati részt. Egy emelkedő sem lehet olyan nagy, hogy ne tudjuk feltolni a biciklit. Utána meg csak gurulni kell lefelé. 🙂
Ha valóban a nehézségek alapján akar dönteni, akkor nézze meg, milyen irányból várható szél. Az sokszor kimerítőbb lehet.
Jó tekerést, szép élményeket!
Győrffy Árpád
Sok hasznos információt találtam, de egy kérdés még nyitott számomra. Milyen irányba érdemes megkerülni? Mi Balatonmáriáról indulnánk, és nekem az a logikám, hogy Keszthely felé, és először az északi parton legyünk túl, mert ott nagyobbak a szintkülömbségek. (friss erő az első nap- egyébként 3 napra tervezzük) És tovább Balatonaliga – Siófok -Fonyód stb..)
Mi a véleményetek?
Előre is köszönöm,Üdv: BL
Kedves Ferenc!
A Locust én is használom, azzal rögzítem a nyomvonalakat. A navigáláshoz azonban jobb, egyszerűbb a Maps.me, mert a fél ország térképét előre rá lehet tölteni. A kettő fut együtt is. Az egyikkel lehet navigálni, miközben a Locus a háttérben rögzíti az utat és az érdekes pontokat.
A túrához gratulálok.
Üdv. Győrffy Árpád
Egy kis kiegészítés: Én már nagyon régen a Locus programot használom kerékpározáshoz, van ingyenes változata is és sokféle térképet, POI file-t, stb. kezel. Ha ez reklámnak minősül, törölhető…
Kedves Árpád! A múlt hét végén megcsináltuk a kört (bár az ellenkező irányba) Zamárdiból indulva Keszthely, Füred (pihenőnappal), Zamárdi szakaszokkal és nagyon sokat segített a részletes leírása! Köszönet érte! Jövőre tervezzük a gyerekekkel is, de nem 70+,70+,pihi,maradék, hanem barátságosabb felosztásban…:-) Ui.: Most, hogy a hozzászólásokat is elolvastam látom, hogy a badacsonyi “csapda” már régóta benne van a rendszerben, mi is visszafordultunk, de csak a körforgalomig, ott pedig elmentünk a 71-es útig kicsit lerövidítve a kerülőt…;-)
Kedves Tünde!
Ahogy közben levélben is megírtam, ha megérkezik a pénz, még ma küldöm a fájlokat.
Általánosságban az tudom ígérni, hogy legkésőbb 24 órán belül, de általában ennél jóval rövidebb idő alatt. A fontos, hogy mielőbb tudjunk a rendelésről és a pénz elindításáról.
Jó tekerést! (A sapkát, szemüveget, naptejet otthon ne hagyják! Kemény napok jönnek.)
Üdv.
Győrffy Árpád
Kedves Ádám!
Szeretném megkérdezni, hogy milyen átfutási idővel tudják küldeni a megvásárolt gpx-et?
Most találtam Önre és mivel este indulunk, nem tudom, hogy a lebonyolításhoz elegendő ez a nagyon rövid idő. Az utalás, ha jól tudom 1 óra alatt látható az Ön számláján.
Elnézést a kapkodásárt.
Sajnálom, hogy nem hamarabb találtam meg az Ön oldalát.
Kedves Győrffy Árpád!
Szeretném kérni a gps-es file(-okat). Kérem erősítse meg, hogy fentről ide másolt, az utaláshoz szükséges adatok nem változtak:
1000 Ft,
kml és gpx formátum,
BTSZ Bt.,
12084003-00125192-00100001,
Raiffeisen Bank.
A közleménybe beírjam az email címem?
Android 6-on melyik alkalmazást ajánlja?
Előre is köszönöm.
Munkájához is további sikereket kívánok!
Kedves László!
Köszönöm és örülök, ha hasznosnak tartja. Még bővíteni szeretném, de a sok rendezvény miatt eddig sajnos nem jutott rá időm.
A GPS állományt 1000 forintért tudom küldeni kml és gpx formátumban (mindkettőben), ha utalja a pénzt a BTSZ Bt. 12084003-00125192-00100001 számú számlájára (Raiffeisen Bank) és vállalja, hogy az állományt csak saját túrázásaihoz használja.
Ráadásként adom hozzá a balatoni strandok helyét rögzítő GPS állományt ugyanilyen formátumokban. Ez tehát nem kerül külön pénzbe, de ennél is vállalni kell, hogy csak saját, üzlettől közvetlenül is közvetve is mentes tevékenységéhez használja.
Amennyiben vállalja, hogy készít nekem egy kis ismertetőt arról, hogyan, milyen programmal lehet iPhone készülékeken használni, akkor szívesen elküldöm ingyen. (rövid, egyszerű szövegekkel, képernyőképekkel)
(Én androidos készüléken, a Maps.me programmal használom. Egy ismerősöm szerint Apple készülékeken offline módban is használható hasonlóan ingyenes alaptérkép: Galileo Offline Maps Pro – OSM based project for hikers & bikers traveling the wilderness (Evgen Bodunov)
https://appsto.re/hu/n2ri1.i)
Üdvözlettel
Győrffy Árpád
Kedves Árpád, köszönöm a kitűnő írást! Szeretném megvásárolni a túra GPS állományát iPhone-ra.
Üdvözlettel, Nagy László
Kedves Emőke!
Eleinte én is próbáltam előre szállást foglalni, de szinte lehetetlen, mert egy éjszakáért nem szívesen kötelezik el magukat a szállásadók. (Amit alapvetően meg is értek, hisz lehet, hogy emiatt egy jobb üzlettől elesnek.)
Az utóbbi években spontán szervezzük a túrát. Az érintett nap előtti délután, vagy az érintett napon dél körül megnézem a booking.com-on, hogy hol, mennyiért van szállás az aznapi úti cél környékén. Eddig még mindig volt hol aludnunk. Lehet, hogy kellett plusz tíz kilométer, vagy épp kicsit rövidebb lett az a nap, de ez biciklivel nem jelenthet gondot. Persze egy könnyű hálózsák nem árt a vészhelyzetekre.
Jó utat!
Győrffy Árpád
Kedves Árpád!
nagyon megörültem a részletes és térképekkel tarkított leírásnak!
Idén tervezzük először körbetekerni a Balatont párommaql, 3-4 nap alatt. esetleg szállásjavaslatai nem lennének? A nyugati oldalról indulnánk..Köszönöm!
Kedves Zsuzsa!
Örülök, ha hasznosnak látja a leírást. Teljesen még nincs kész, mert képekkel, néhol szöveggel is bővíteni akarom. Több link is hiányzik még, amelyik egy-egy szakasz részletesebb leírásához vezető cikkekhez vezet. Fel akarom tenni az útközben javasolt strandok linkjeit és talán rövidesen elkészülök a tó körüli vécék, vízcsapok adatbázisával, ami szintén helyet kap itt valahogy.
A térképrészletek az útvonalak GPS állományával készültek. A jövőben pénzért – ezer forintért – szeretném ezt adni egyéni túrázáshoz. Most készítek hozzá egy használati utasítást androidos készülékekhez. Ha valaki megvásárolja, akkor az adott évben ajándékba kaphatja a bringakör oklevelet – persze, ha teljesítette a feladatokat. Azt tervezem, hogy a vécé- és vízcsaptérkép GPS állományát is ráadásként adom majd azoknak, akik a bicikliutas GPS-t megvásárolják.
Üdv. Győrffy Árpád
Kedves Árpád,
Én már pár évvel ezelőtt egyszer körbetekertem, és most úgy tűnik, végre idén újra sikerül összehozni a túrát. Ehhez nagy segítség ez a részletes leírás, térképekkel, elemzésekkel, Köszönjük, hogy elkészült!
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e lehetőség rá, hogy az fentebb említett navigációs file-t átküldje nekem is? (Androidos készüléken tervezem használni ) Keresgéltem a honlapon, felkerült-e esetleg, de nem találtam. ( persze meglehet, csak én voltam figyelmetlen, vagy felületes )
Köszönettel a válaszért előre is!
Zsuzsa
Kedves Dani!
Nagyon köszönöm a javaslatokat. Én is hasonló forma kialakításán gondolkodom. Ha valami látható eredménye lesz, jelentkezek.
Üdv.
Győrffy Árpád
Kedves Árpád!
Én a felosztásra szavaznék – esetleg valahány falus etapokra felosztva az útvonalat lenne a legjobban kezelhető. Ezen belüli alternatív útvonalak mehetnének külön lapra, illetve az egyes alternatív útvonalak is kaphatnak külön aloldalt, ha van annyi szöveg hozzájuk. Pl.
Siófok – Balatonalmádi aloldal
– Balatonakarattya alternatív útvonalai (itt kifejtve, melyik miért jó)
– (esetleg) az egyes alternatív útvonalaknak külön aloldal
Aki előre eldönti, melyik alternatív útvonalon megy, az ki tudja választani melyiken megy, és a többit áttekeri / nem látja. Hasonlóképp, pl. ha az ember eldönti előre, mit csinál Aligán, akkor csak az egyik változat érdekli.
Az egyes etapokhoz akár lehetne valamilyen fix sematikus térkép (rajz), mert a legutóbbi tapasztalataim azt mutatták, hogy a google maps-et kényelmetlen telefonon használni, ha weblapba van ágyazva (két ujjal kell mozgatni, ami biciklis tokon keresztül kisebb művészet). Persze térképfájllal lehet más lett volna a dolog, bár azzal meg az lehet a baj, hogy akkor meg a leírást nem látja az ember. Saját rajzolt térképen az egyes nevezetességeket is egyszerűbben be lehetne jelölni.
Ami még jól jöhet, bár ezt én is egyelőre csak tervezem összeírni, hogy hol vannak a nem triviális “kanyarok”, amikor hirtelen nem tudni merre megy tovább a bicikliút, ezek is elférnének egy képben. (ami pl. idén megzavart, Badacsonytomajnál mikor belefut az autóútba a bicikliút, és az út túloldalán jobbra kell menni a templom felé a római út felé – hát ezt igen könnyű benézni; de vannak ennél egyszerűbb esetek is, T elágazás, sehol egy tábla, hogy merre is menjünk).
(Ha már így benne vagyok, a bicikliszervízeket is jó lenne összegyűjteni – bár szezonban azért könnyen talál az ember, de szeptemberben már neccesebb volt).
Az őszödi üdülő felé vezető úton van jópár “csavarfej” a betonban (talán mintavételezési pontok?), egy osrszágúti guminak nem feltétlen túl barátságos, ráadásul nem az út szélén, ahogy pl. Balatonfenyvesen láttuk, érdemes erre odafigyelni.
Amin én még gondolkodom, hogy hogy lehetne az anyag évről-évre történő bővüléseit/változásait követni. Talán évszámokkal jelezni a változásokat, tehát pl egy adott rész után írni, hogy (2017), hogy kiszúrja az ember, vagy akár egy wikipedia jellegű rendszerbe tenni, ami tudja mutatni a szerkesztési differenciákat…
Kedves Dani!
Köszönöm az észrevételeket, jogos mindegyik. A sok tervezgetés ígérgetés után most már valóban lassan elkészülök a felújított anyaggal, amiben leírom azt is, miért érdemes, miért nem érdemes egy-egy alternatív javaslatot választani. Már csak abban kell döntésre jutnom magammal, hogy egy írásban foglalkozzak mindennel, vagy az inkább csak vázlat legyen, a részleteket pedig külön megnyitható oldalakon rögzítsem. A kérdés azért nagyon kényes, mert fontos szerepe lehet a használhatóságban – nem igazán tudom, hogy egy mobillal mit könnyebb kezelni, a hatalmas anyagot egyben, vagy a rövid anyagból megnyíló sok kis elágazó oldalt. Az utóbbi mellett szól, hogy így egyszerűbb lenne mindkét irányból megírni az útvonalat. Örömmel venném a véleményedet és másokét is.
A szemesi, illetve őszödi útvonal közben valóban az lett, amit én korábban egyik alternatívaként javasoltam, illetve nem teljesen, mert én csak a Gyöngyvirág utca végénél jöttem vissza a még mindig borzalmas állapotú ősbicikliútra.
Augusztus végi kerülésünk közben láttam, milyen szuper vasúti átjárókat csináltak, amiken simán át lehet tekerni. Ezért arra jutottam, hogy legalább alternatív javaslatként visszateszem majd az Ady és a Kodály utcán át a kormányüdülőig, majd onnan a vasúton át a Tompa utcáig vezető szakaszt, mert szép ez a rész is, és ott van a szinte titkos Vigadó szabadstrand és Vasvári utcai szabadstrand.
Üdv.
Győrffy Árpád
Kedves Árpád!
Idén nyáron ismét végigtekertünk a leírás alapján, köszönjük!
Két apróság jutott eszembe:
– a Balatonőszödi cselre már nincs szükség, ugye a Fenyves-parkon visz már át a bicikliút. A térképen jól szerepel, de a szövegben még nem lett frissítve.
Remélhetőleg a kormányüdülőn is áthajthatunk egyszer, szép résznek tűnik.
– bár a Fonyódi panoráma út csak a térképen szerepel, lehet jobb lenne a szövegbe is beleírni, hogy ott azért akad szintkülönbség a déli parttól szokatlan módon (jól megpakolt biciklivel nem is olyan könnyű). Bár kétségkívül megéri a látvány 🙂
Kedves Kósa Judit!
Nagyon köszönöm a figyelmeztetést. Évekkel ezelőtt egyszer végigmentem a Kató utcán is, és úgy tűnik tévedésből ezt hagytam az útvonalban. Azért nem vettem észre, mert azóta mindig a parti, illetve a parthoz közeli utcákat használom. Javítottam.
Üdvözlettel Győrffy Árpád
Balatonszéplakon, a vasútsoron lakom, és naponta többször látok csalódott biciklistákat, akik a Kató utca nem szilárd burkolatú részére érve a murván zötykölődnek. Most találtam meg ezt a térképet, valószínűleg ez viszi félre a tömeget: a kerékpárút Széplak-Felső és Széplak-Alsó között nem a vasút mellett, hanem eggyel lejjebb, a Klára utcán vezet végig!
Kedves Zoltán!
Az oldal első részét kiegészítettem a alábbi szöveggel. A kml állomány már pontosan tartalmazza a tihanyi lehetőségeket, a siófoki parti sétány biciklizhető részeit, sőt egy rövidítési lehetőséget is feltettem Fövenyes és Akali között. Igaz, nehéz tereppel.
Üdv
Győrffy Árpád
“Ha valaki kéri, szívesen elküldöm az útvonal GPS állományát kml formátumban. Navigációs készülékek mellett jól használható androidos és Iphone okostelefonon. Mindegyikre lehet hozzá ingyenes offline térképet tölteni. Az állományt csak saját biciklizéshez adom. A kérőnek a neve mellett meg kell adni a telefonszámát, vagy a Facebook címét – természetesen az én titkom marad -, vállalnia kell azt is, hogy a jövőben fogadja a Balatontipp.hu heti hírleveleit.” (Ez közben lejárt)
Üdvözlöm
Érdeklődnék hogy az kostelefonos térképekkel használható GPS-állomány elérhető -e már? Ha nem el tudná -e küldeni? Nagyon nagy hasznát vennénk!
köszönjük előre is a kedves segítséget!
Üdv
Sziasztok!
Azt szeretnénk kérdezni, hogy a Bringakörúthoz honnan tudnánk letölteni a 2017-es bizonyítványt? Most hétvégére (05. 13.) tervezzük az indulást.
Segítségeteket előre is köszönjük!
Nagyon hasznos oldal. Köszönöm szépen, végre egy részletes leírás, térképpel együtt. Tavaly láttam egy videót, ami a Balaton körbebiciklizésről szólt. Nagyon megtetszett, viszont a tervezés nem úgy sikerült, mint ahogy azt elképzeltük. Míg nem rátaláltam erre a cikkre. Végre idén megvalósíthatjuk a párommal a régóta eltervezett biciklitúrát. Egy kis kedv csináló azoknak, akik még hezitálnak. https://www.youtube.com/watch?v=C-gectGv8q8
Kedves Dani!
Jövő tavaszra már valóban felteszem a GPS-szel használható fájlként az útvonalakat, és akkor okostelefonnal “méterre pontosan” lehet majd tudni, merre érdemes indulni. A tihanyi gyökerek valóban durvák. Nem vigasztalásként, de tavaly még rosszabb volt a helyzet a nagyobb buckák lemarása előtt. A megoldás döccenőiről itt írtam utoljára júniusban: http://www.balatontipp.hu/balatoni_hirek/tihany-lemarattak-a-veszelye-buckakat-a-bicikliuton/
A badacsonyi becsapós elágazó sokak kedvence. A problémát az okozza, hogy a jó irányba mutató jelzés túlságosan korán és túlságosan magasan van. Ezért az előre, vagy inkább lefelé néző biciklisek helyette a patika előtt lévő táblát veszik észre, amit még a mai hálózat kialakulása előtt tettek ki, amikor a Balatoni Bringakörút hivatalosan még a Káli-medencén át vezetett.
Jó tekerést legközelebb is!
Győrffy Árpád
Köszönjük idén is a frissítéseket, ismét a leírás alapján mentünk 🙂
Egy-két apróság:
Tihanynál: “A jachtkikötőnél jobbra bevezet bennünket egy erdőbe. Ne féljünk tőle, pontosan akkora kerülő, mintha a közúton mennénk. Ráadásul biztonságosabb, kellemesebb.”
Ez a google térképes útvonalon nincs jelölve, gondolom azért, mert ha jól sejtem a Kenderföld útról van szó, az meg nincs rajta végig. Mindenesetre jó lenne a leírásba beleírni, hogy pontosan melyik utcáról van szó. Mi elindultunk arra (tábla is volt, hogy jobbra megy a bringaút), de túl sok későbbi megerősítés nem lévén inkább visszamentünk a közútra (a leírásra nem emlékeztem).
Sajnos Tihanynál, legalábbis a könnyebb úton befelé a révig nagyon sok helyen felnyomta a fák gyökere a bicikliutat, gyorsabb haladás (pl. rohanás a következő kompig) eléggé rázós 🙁
Pálkövénél a 71-est mi úgy minimalizáltuk, hogy Pálkövei utca – Kökény utca – Kéktó utca – Strand utca (ha emlékeim nem csalnak, a spray-s felfestés is erre terel :), majd Ibolya utca – Berek utca, majd a vasútállomáson át is lehet tekerni. Bár ahogy most a térképen nézem, lehetne menni a Tölgyfa utca – Kökény utca vonalon is eleve, és akkor kevesebbet kell menni a 71-es mellett is. Jövőre kipróbáljuk 🙂
Egy csapdába sikerült belefutnunk Badacsonytomajnál a leírttal ellentétes irányban haladva: a Hősök terénél a hajtűkanyart nem jelzi semmi (vagy legalábbis nem vettük észre), továbbhaladva egyenesen viszont vannak táblák, még a Fő utcai körforgalomnál is, ami a Káptalantóti útra visz tovább, egyenesen Káptalantótiba. Érdemes figyelni, mert elég forgalmas és rossz az az út, legalábbis amíg vissza nem fordultunk :), célszerűbb nagyon figyelni és a leírásban is megjelölt úton haladni.
Kedves Zoli!
Nagyon köszönöm a jelzést. Közben már én is tapasztaltam, csak még nem volt időm a frissítésre. Az ősszel mindenképpen megcsinálom és felteszem a teljes útvonalhoz az okostelefonos térképekkel használható GPS-állományt is. Beleértve az alternatív javaslatokat.
Jó tekerést legközelebb is!
Győrffy Árpád
nagyon jó leírás. idénre az itt leírt szemesi ‘alternatív’ útvonal lett a hivatalos: a a vasúton átkelve balra lehet fordulni és a rózsa parkon keresztül, az állomás mellett egyenesen haladva a fenyves park is le lett kövezve (viacolorral), ahogy az erdei út is. a tompa mihály utca végén ki lehet menni a 7-es út mellé a bicikliútra, de érdemesebb az itt leírt kis utcákon haladni a körforgalomig.
A teljesítés bizonyításához szükséges feladatok között azért növeltük a fotózást és csökkentettük a pecsételést, mert szeretnénk, ha a túrázók sok fotós emléket őriznének a túráról, ha a “száguldás” közben többször megállnának körülnézni. Sokan persze ezt külön feladat nélkül is csinálják, de másoknál jót tesz egy kis ösztönzés.
Jó tekerést!
Győrffy Árpád
Tavaly vágtunk bele először, a 9 éves kisfiam, és én. Megcsináltuk! Nagyon nagy segítséget jelentett a részletes ismertető, köszönjük!! Idén újra megyünk, 30-án indulunk, csak van egy kérdésem (talán sokakat érint): A pecsételő helyek között idén nincsenek benne a Balatontourist – kempingek? Tavaly nagyon pórul jártam a vadonatúj okostelefonommal, eltűnt az összes fénykép, nem sokkal hazaérkezésünk után, szerencsére volt elég pecsét a teljesítéshez. Várjuk válaszát!
Nagyon szép, részletes leírás amely sokat segít. Köszönöm a szerzőnek.