Főoldal | Strandok | | Korcsolyázás | Bicikliút | | Időjárás | Fotógaléria | Sajtó | Üzenő

Hírlevél | | Nyomtatás Nyomtatás | Mentés Mentés | Küldés Küldés

Strandosztályozás Fürdési szabályok Szabadstrandok Viharjelzés - SOS Fürdés kutyával Pancsolós strandok

Balatonfenyves Nagyszabadstrand (Központi szabadstrand)

Balatonfenyves Nagyszabadstrand
Balatonfenyves Csalogány közi szabadstrand
Balatonfenyves-alsói szabadstrand
Balatonfenyves István király utcai szabadstrand
Balatonfenyves korcsolyázási lehetőségek

Balatonfenyvesi programok, szabadidős rendezvények

Balatonfenyves legnagyobb szabadstrandja a település központi részén működik, a vasútállomástól a partra vezető utca végén jobbra és balra is elnyúlik. A teljes hossza kb. egy kilométer, a szélessége szakaszonként változik.
Osztályozd a strandot!A strandon ingyenesen lehet használni a játszótereket, öltözőket, WC-ket, valamint hidegvizes zuhanyzókat.
A strand területén több büfé és más üzlet található különböző szolgáltatásokkal (lángos, palacsinta, pizza, hamburger, hot-dog, egytál ételek, fagylalt, jégkrém, koktélbár stb.)  Különösen az állomástól induló Vachott utca parti végén bőséges a kínálat. Itt működik az egyik partnerünk, a Marika Büfé, ahol lepecsételik a biciklisek bizonyítványát.
A szezoban a strandon mindennap 18 óráig strandfelügyelő dolgozik, vízimentők látják el a feladatukat, strand információs szolgáltatást működtetnek, napozó ágyakat biztosítanak és értékmegőrző szekrényeket üzemeltetnek napi 500 forintos díj ellenében.

A szabadstrand keleti részén a 2011-es szezonra pancsoló öblöt alakítottak ki a part megnyitásával a gyerekeknek. A nagy siker - és a szűkös hely - miatt a 2013-as szezonzra egy hasonló homokos öböl készült a strand nyugati szélén is.

A strand bizonyítványa 43 vendég osztályzatai alapján 2013-ban

4,67

4,65

4,5

(az értékelésről itt olvashatsz bővebben)

A Nagyszabadstrand a Google térképén - a teljes hosszát a sárga vonallal jelöltük

Balatoni strandok, korcsolyázó helyek nagyobb térképen való megjelenítése

A 2013-ban készült gyereköböl a partról

és a víz felől

Nekik nagyon tetszik

Kilátás Fonyód felé

és Badacsony irányába

Egy korábbi kép a parti részről

Partnerünk, a  Marika Büfé, ahol kedvezményt adnak az Útitárskártyával rendelkezőknek, és lepecsételik a biciklisek bizonyítványát.

Az elsőként készült gyerekpancsoló 2011-ben

További fotók a közelmúltból 90 centis vízszintnél

Az alábbi fotók 2012 augusztusának végén készültek, amikor az alacsony vízszint - 50 centiméter - miatt egy hosszan elnyúló homoksziget alakult ki a parttól mintegy 300 méterre.  A part közelében bokáig ért a víz, de a sziget és a part között húzódott a "marás", egy vastag iszapréteggel borított árok, amit a hullámok alakítottak ki. Itt mintegy 60-80 centiméter mély volt a víz, illetve az iszap.
Nekem, de a strandolóknak is nagyon tetszett az akkori állapot.

A part közelében a hattyúknak is bokáig ért

A kép kicsit csalós, a sziget ennél közelebb volt

Volt, aki tapicskolás helyett inkább dobálta

Ez már a maráson túli szakasz, ahol ismét homokosra váltott a meder, és egyre sekélyebb lett a víz

Volt, akik futva tették meg az utolsó métereket

Akkor még a sziget sok kisebb-nagyobb részből állt, később, ahogy apadt a Balaton, ezek összekapcsolódtak

A szigetlakók  várat építettek,

beszélgettek,

labdáztak,

vagy csak egyszerűen napoztak

Kilátás a túlsó parton lévő Badacsonyra

Újra a parton  - a 2011-ben csinált gyereköbölnek most nem volt akkora sikere, hisz szinte az egész part pamcsolóvá alakult

Végül egy fotó a nyár kedvenc fürdőruha mintájáról

Balatonfenyves Nagyszabadstrand
Balatonfenyves Csalogány közi szabadstrand
Balatonfenyves-alsói szabadstrand
Balatonfenyves István király utcai szabadstrand
Balatonfenyves korcsolyázási lehetőségek

Várjuk a friss balatoni tapasztalatokat és jó fotókat a szerkesztobalatontipp.hu címre, az oldalunk saját vagy fészbukos üzenőjébe,
Ha lájkoljátok Facebook oldalunkat -
http://www.facebook.com/balatontipp -, akkor folyamatosan friss információt kaptok a Balatontipp új híreiről, anyagairól

Balaton balatoni szabadstrandok bicikliutak balatoni bringakör bringakörút bizonyítvány boros kulturális sport szabadidős programok koncertek látnivalók

HOZZÁSZÓLÁSOK - A Balatontipp saját üzenője. Az oldal értékrendjéhez, tartalmához nem illő hozzászólásokat töröljük. Különleges eseteket leszámítva csak olyan kérdésekre, kérésekre, véleményekre reagálunk, amelyet az érintett teljes nevét megadva írt be. (Levelet a szerkesztobalatontipp.hu címre küldhettek.) Működési szabályainkról az"Adatkezelési szabályoknál".
Név*
E-mail*
(Az e-mail cím kötelezően # karakterrel kezdődik a gyüjtögető automaták miatt.)
Kód*
Hozzászólás*

Kedves Cin!
Köszönöm!
Üdv
2012-07-23 22:37:00

Cin
Hát mi gösser citromosat ittunk csak, az 380-420 között mozgott a parton.
Üdv!
2012-07-19 13:54:00

Kedves Cin!
Remélem, a megfelelő osztályzatot is kiosztottad a strandnak. A sör árára nem emlékszel véletlenül. Én az idén még nem jutottam el Fenyvesre.
Jó visszatérést majd! :)
Üdv
2012-07-18 15:18:00

Cin
Hát megmondom őszintén nagyon tetszett Fenyves, szép, kellemes hangulatú, az árak a földön vannak, pl: 1 gombóc fagyi 120-170 de hatalmas adag giros tál 1100,- ezzel nincs is gond. Amivel viszont szerintem nagy baj van az az,hogy nagyon hínáros a víz. Nem mindenhol de ahol van az kellemetlen volt számomra ezzel valamit kezdeni kellene. Amúgy viszont egyáltalán nem iszapos legalábbis mi sehol nem tapasztaltunk iszapot csak kellemes homokot.
2012-07-18 13:42:00

Cintiababa
Sziasztok! Valaki tud valamit a Hotel Fenyvesről, vagy a City Hotelről? Tényleg olyan olcsó a szállás, meg a kaja? 2 kicsi gyerekkel mennék, de még nem tudok semmit addig nem merek foglalni. Ami érdekelne milyenek az ott dolgozók? Kedvesek?
2012-04-10 16:34:00

Szilágyi Edina
Tisztelt Árpád!
Természetesen megírom részletesen és valószínű, hogy kiadom könyv formában is. :)
2012-03-31 10:38:00

Kedves Edina!
Fenyves szerintem nagyon kellemes hely. Különösen az esti hangulatot szeretem a "Nagyszabadstrandnál" működő büfék, éttermek előtt. Persze, nappal is nagyon jó. :)
A kisvonatot ki ne hagyják. Biciklivel is nagyon kellemes kirándulást lehet tenni a berekben.
Írja majd meg az élményeiket, tapasztalataikat bővebben is.
Jó nyaralást!
2012-03-25 22:59:00

Szilágyi Edina
Mi az idén megyünk először Balatonfenyvesre, nagyon várom már. Kíváncsi leszek milyen lesz. Minden éven a balcsira megyünk nyaralni és folyamatosan keresem azt a szállodát, hotelt ahova szívesen visszatérek majd évről-évre. Bízom benne, hogy a fenyvesi nyaralásunk így alakul majd.
2012-03-23 14:55:00

Erika
2.éve nyaralunk Balatonfenyvesen,jövőre is szeretnénk odamenni.Nem csalódtam,kellemes,csendes.Ami viszont felháborított.Este a wc-s néni kirakja a 100 Ft-osokat a nagystrandon a székre.Mondván,hogy szokás adni,ok adtam.De elkondolkoztam,ingyenes nem?Legközelebb majd átszúrt a szemével.
2010-08-13 10:47:00

Dani
Én 1 évevoltam ott az ismeröseimmel, és egyszer a családommal étkeztem illetve laktam a Bungalow Park-ban a fő strand Fonyód felöli végén. Mind a szállás, mind a kiszolgálás, ételek nagyon primák voltak és amelyik ismerösömnek ajánlottam az éttermüket az ő szavuk isw elállt a kiszolgálástól és az ételek minőségétől.
Mindenkinek ajánlom
2010-07-24 16:29:00

Erika
Mi a pozsonyi utcai strandnál nyaraltunk 2009-ben.Nagyon pozitív a benyomásom.Ajánlom nagyon pici gyerekes családoknak is.Homokos tiszta és szép játszótere van.A nagy strand is nagyon jó csak az ottani nyaralók bérlése drágább és így más strand közeli helyre megyünk idén is.Ha valaki tudna véleményt mondani a Deák utcai fürdőhelyről azt megköszönném.Ez nem szabadstrand de alkalmas a partszakasz fürdőzésre.Balatonfenyvesről a véleményem:Minden megvan ami kell,de mégis nyugodt,csendes igazi pihenésre alkalmas hely.A partszakasz kulturált és tiszta.A csúszda nem üzemelt amikor mi voltunk.
2010-04-27 09:16:00

Márta
Először voltunk a lányommal Balatonfenyvesen,és ISTENI a központi strand!A büfében nagyon jó a kiszolgálás,finomak az egytál ételek,és kiadósak!A víz szuper és az egész strand hangulata nagyon magával ragadó!Nehéz szívvel jöttem el 2009 aug.22-én.Ha tehetem legközelebb is visszajövünk!
2009-08-24 19:58:00

Dunai Andor
Idén (2009) nyáron egy hetet töltöttünk Balatonfenyvesen.
A strand nagyon jó, árak a megszokott balatoni árak.

A Balatonfenyves-alsói strandot viszont mindenki kerülje el!
2009-08-14 21:02:00

Magdó Mariann
Idén mentünk fel elösször a balatonfenyvesi szabadstrandra,Baranya megyéből Szentlőrincről,hosszú volt az út de az egész napi élmény mindenért kárpótolt,tiszta területkedves,barátságos emberek,kultúrált kiszolgálás,és a víz is tuti,a gyerekek is nagyon élvezték,jövőre biztos,hogy megint megyünk....

2008-08-23 18:00:00

Bobajka
Balatonfenyvesen a strand szuper, mindenkinek csak ajánlani tudom. Játszótér, homokozó, sok fa, büfék, és a viz is megfelelő, zuhanyzók. 5 *, idén is oda készülünk.