Több mint háromszáz veterán motorkerékpárt és személygépkocsit hoztak el tulajdonosaik szombaton a harmadik alkalommal megrendezett hévízi találkozóra. A járművek közül pontosan száz hivatalosan is oldtimer besorolású volt. Ezzel országos csúcsot állítottak fel.
A rendezvényt Papp Gábor polgármester nyitotta meg, aki köszönetet mondott a szervezőknek, hogy egy ilyen népszerű programmal segítik a város turizmusát. Az önkormányzat a szükséges terület biztosításával, díjakkal és zenei műsorral járult hozzá a sikerhez.
Mint Tóth Zoltán, a találkozó kitalálója és főszervezője elmondta, több mint háromszáz harminc évesnél idősebb motorkerékpár és autó vett részt a találkozón. Ezeknek közel harmada rendelkezett hivatalos oldtimer minősítéssel, amit a megfelelő kor mellett más követelmények teljesítése után adnak ki. S ez komoly anyagiakkal is jár.

Ez a Suhanó Rozsda művésznevű Volkswagen T1-es is bőven benne van a veterán korban az 58 évével, de normál rendszámmal használják – Fotó: Győrffy Árpád
A rendezvényen részt vett Sebestyén István, a Magyar Rekord Egyesület elnöke, a magyar rekordok regisztrátora, hogy hivatalosan is rögzítse az eredményt. Az első számolásnál 99 oldtimer minősítésű járművet találtak. Ezután vették észre, hogy a rendezvény területe mellé, a buszmegálló szélére beállt még egy OT-s rendszámú kocsi, egy Citroen DS. Így kereken száz járművel állították fel az egy helyen megjelent oldtimer járművek országos csúcsát.

Veterán motorok a második világháború idejéből – elől balról egy BMW R12 (1940), jobbról egy NSU 501 (1937), hátul egy Zündapp K500 (1940) – Fotó: Győrffy Árpád
A legidősebb kocsi egy 1925-ben gyártott, Peugeot 172R volt – ami egyébként nem rendelkezett OT minősítéssel. Korban a következő egy szintén francia jármű, egy 1926-os Renault NN volt. A keleti autóknál a fődíjat egy 1967-ben gyártott rendőrségi M-21-es Volga nyerte el.

A 95 éves Peugeot 172 R-t 4 hengeres, 720 köbcentis, 12 lóerős motor hajtja – Fotó: Győrffy Árpád

A 94 éves Renault NN-nek 4 hengeres, 950 köbcentis, 16 lóerős a motorja – Fotó: Győrffy Árpád

Az “uerhás” Volgát 1967-ben gyártották, 4 hengeres motorja 2445 köbcentis és 85 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád
Érdekessége volt az idei kiállításnak, hogy a Galéria átriuma alatt különböző korú Porsche járművek kaptak helyet, köztük egy traktor.

Egy Porsche 356C 1964-ből. A kocsi 4 hengeres, 1600 köbcentis motorja 75 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

Négy évvel idősebb ez a Porsche Standard Star 219 típusú traktor, ami 30 lóerős volt – Fotó: Győrffy Árpád
Még néhány további érdekesség a kiállított járművek közül

Olasz licenc alapján 1955-ben gyártott BMW Isetta. Egy hengeres, 250 köbcentis motorja 9,5 lóerős volt – Fotó: Győrffy Árpád

Egy másik véglet – Chevrolet Impala 1968-ból. Nyolc hengeres motorja 5050 köbcentis és 200 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

Egy kicsit fiatalabb, 1971-es Citroen SM, aminek 6 hengeres, 2700 köbcentis motorja 170 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

Egy DKW Audi Sonderklasse 1954-ből. Három hengeres motorja 896 köbcentis és 34 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

Egy DKW-Ifa 1953-ból 2 hengeres, 698 köbcentis, 18 lóerős motorral – Fotó: Győrffy Árpád

Egy kultikus Fiat 500-as 1967-ből. kéthengeres, 500 köbcentis motor hajtotta, ami a DKW-hez hasonlóan 18 lóerős volt – Fotó: Győrffy Árpád

És itt a nagyobb testvér, egy Fiat 1500L 1965-ből, aminek 4 hengeres, 1500 köbcentis motorja 77 lóerős volt – Fotó: Győrffy Árpád

Ford Mustangot többet is láthattunk. Ezt 1966-ban gyártották. nyolchengeres, 4800 köbcentis motorja 200 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

Opel Gt19 1969-ből. Négyhengeres, 1900 köbcentis motorja 90 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

Egy igazi retró dizájn, egy MG TF500-as 1954-ből. Négyhengeres, 1500 köbcentis motorja68 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

A kultikus egérkamion, a Polski Fiat 126p 1990-ből. Kéthengeres, 650 köbcentis, 24 lóerős motor hajtja – Fotó: Győrffy Árpád

Közel azonos kategória ez az 1984-es Trabant 601S. A két hengeres motorjánál az ütem is kettő volt. 595 köbcentivel ez is 24 lóerőt ad le – Fotó: Győrffy Árpád

A Vörös csillag Traktorgyár népszerű terméke volt ez az U28-as traktor 1967-ből. Kéthengeres, 2660 köbcentis motorja 28 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

Egy ritka darab, egy Volvo P1800-as 1973-ból. Négyhengeres, 1986 köbcentis motorja 124 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

Egy Dongó motorral szerelt Csepel bicikli 1954-ből. A 48 köbcentis motor elvileg 2 lóerős. Előtte egy Tünde robogó Orionton táskarádióval – Fotó: Győrffy Árpád

Végül két szépség. Az első egy Skoda Felícia 1960-ból. 1089 köbcentis motorja55 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

A másik kedvenc a Wartburg Limuzin 311 de Luxe 1959-ből. 900 köbcentis motorja 37 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

Zárásként egy rozsdaette Zsiguli annak érzékeltetésére, hogy a fenti szépségeket többnyire milyen állapotból varázsolták elő – Fotó: Győrffy Árpád
A szervezők a nevezési díj helyett iskolakezdéshez illő adományokat vártak a résztvevőktől a zalaszentgróti Koncz Dezső Gyermekotthon számára. Mint Tóth Zoltán elmondta, egy fél buszt megtöltő ajándék gyűlt össze füzetekből, táskákból, hátizsákokból, írószerekből, ruhákból és más iskolához kapcsolódó dolgokból.
2021-ben szeptember 11-én rendezik a találkozót.
Győrffy Árpád
•
Ha érdekesnek találta, egy lájkkal vagy megosztással ajánlja másnak is!
Iratkozzon fel a Balatontipp.hu heti hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről! A feliratkozással hozzájárul adatainak a hírlevél küldéséhez szükséges kezeléséhez.(Adatvédelmi szabályzatunkat és tájékoztatónkat itt olvashatja)