Hévíz – Száz kocsis országos csúcs oldtimerekből, de háromszor annyi veterán volt

A belváros terei és két utcáját is veteránautók, motorok népesítették be szombaton - Fotó: Győrffy Árpád

Több mint háromszáz veterán motorkerékpárt és személygépkocsit hoztak el tulajdonosaik szombaton a harmadik alkalommal megrendezett hévízi találkozóra. A járművek közül pontosan száz hivatalosan is oldtimer besorolású volt. Ezzel országos csúcsot állítottak fel.

 

A rendezvényt Papp Gábor polgármester nyitotta meg, aki köszönetet mondott a szervezőknek, hogy egy ilyen népszerű programmal segítik a város turizmusát. Az önkormányzat a szükséges terület biztosításával, díjakkal és zenei műsorral járult hozzá a sikerhez.

Mint Tóth Zoltán, a találkozó kitalálója és főszervezője elmondta, több mint háromszáz harminc évesnél idősebb motorkerékpár és autó vett részt a találkozón. Ezeknek közel harmada rendelkezett hivatalos oldtimer minősítéssel, amit a megfelelő kor mellett más követelmények teljesítése után adnak ki. S ez komoly anyagiakkal is jár.

 

Ez a Suhanó Rozsda művésznevű Volkswagen T1-es is bőven benne van a veterán korban az 58 évével, de normál rendszámmal használják – Fotó: Győrffy Árpád

A rendezvényen részt vett Sebestyén István, a Magyar Rekord Egyesület elnöke, a magyar rekordok regisztrátora, hogy hivatalosan is rögzítse az eredményt. Az első számolásnál 99 oldtimer minősítésű járművet találtak. Ezután vették észre, hogy a rendezvény területe mellé, a buszmegálló szélére beállt még egy OT-s rendszámú kocsi, egy Citroen DS. Így kereken száz járművel állították fel az egy helyen megjelent oldtimer járművek országos csúcsát.

 

Veterán motorok a második világháború idejéből – elől balról egy BMW R12 (1940), jobbról egy NSU 501 (1937), hátul egy Zündapp K500  (1940) – Fotó: Győrffy Árpád

A legidősebb kocsi egy 1925-ben gyártott, Peugeot 172R volt – ami egyébként nem rendelkezett OT minősítéssel. Korban a következő egy szintén francia jármű, egy 1926-os Renault NN volt. A keleti autóknál a fődíjat egy 1967-ben gyártott rendőrségi M-21-es Volga nyerte el.

 

A 95 éves Peugeot 172 R-t 4 hengeres, 720 köbcentis, 12 lóerős motor hajtja – Fotó: Győrffy Árpád

 

A 94 éves Renault NN-nek 4 hengeres, 950 köbcentis, 16 lóerős a motorja – Fotó: Győrffy Árpád

 

Az “uerhás” Volgát 1967-ben gyártották, 4 hengeres motorja 2445 köbcentis és 85 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

Érdekessége volt az idei kiállításnak, hogy a Galéria átriuma alatt különböző korú Porsche járművek kaptak helyet, köztük egy traktor.

 

Egy Porsche 356C 1964-ből. A kocsi 4 hengeres, 1600 köbcentis motorja 75 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

 

Négy évvel idősebb ez a Porsche Standard Star 219 típusú traktor, ami 30 lóerős volt – Fotó: Győrffy Árpád

Még néhány további érdekesség a kiállított járművek közül

 

Olasz licenc alapján 1955-ben gyártott BMW Isetta. Egy hengeres, 250 köbcentis motorja 9,5 lóerős volt – Fotó: Győrffy Árpád

 

Egy másik véglet – Chevrolet Impala 1968-ból. Nyolc hengeres motorja 5050 köbcentis és 200 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

 

Egy kicsit fiatalabb, 1971-es Citroen SM, aminek 6 hengeres, 2700 köbcentis motorja 170 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

 

Egy DKW Audi Sonderklasse 1954-ből. Három hengeres motorja 896 köbcentis és 34 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

 

Egy DKW-Ifa 1953-ból 2 hengeres, 698 köbcentis, 18 lóerős motorral – Fotó: Győrffy Árpád

 

Egy kultikus Fiat 500-as 1967-ből. kéthengeres, 500 köbcentis motor hajtotta, ami a DKW-hez hasonlóan 18 lóerős volt – Fotó: Győrffy Árpád

 

És itt a nagyobb testvér, egy Fiat 1500L 1965-ből, aminek 4 hengeres, 1500 köbcentis motorja 77 lóerős volt – Fotó: Győrffy Árpád

 

Ford Mustangot többet is láthattunk. Ezt 1966-ban gyártották. nyolchengeres, 4800 köbcentis motorja 200 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

 

Opel Gt19 1969-ből. Négyhengeres, 1900 köbcentis motorja 90 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

 

Egy igazi retró dizájn, egy MG TF500-as 1954-ből. Négyhengeres, 1500 köbcentis motorja68 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

 

A kultikus egérkamion, a Polski Fiat 126p 1990-ből. Kéthengeres, 650 köbcentis, 24 lóerős motor hajtja – Fotó: Győrffy Árpád

 

Közel azonos kategória ez az 1984-es Trabant 601S. A két hengeres motorjánál az ütem is kettő volt. 595 köbcentivel ez is 24 lóerőt ad le – Fotó: Győrffy Árpád

 

A Vörös csillag Traktorgyár népszerű terméke volt ez az U28-as traktor 1967-ből. Kéthengeres, 2660 köbcentis motorja 28 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

 

Egy ritka darab, egy Volvo P1800-as 1973-ból. Négyhengeres, 1986 köbcentis motorja 124 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

 

Egy Dongó motorral szerelt Csepel bicikli 1954-ből. A 48 köbcentis motor elvileg 2 lóerős. Előtte egy Tünde robogó Orionton táskarádióval – Fotó: Győrffy Árpád

 

Végül két szépség. Az első egy Skoda Felícia 1960-ból. 1089 köbcentis motorja55 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

 

A másik kedvenc a Wartburg Limuzin 311 de Luxe 1959-ből. 900 köbcentis motorja 37 lóerős – Fotó: Győrffy Árpád

 

Zárásként egy rozsdaette Zsiguli annak érzékeltetésére, hogy a fenti szépségeket többnyire milyen állapotból varázsolták elő – Fotó: Győrffy Árpád

A szervezők a nevezési díj helyett iskolakezdéshez illő adományokat vártak a résztvevőktől a zalaszentgróti Koncz Dezső Gyermekotthon számára. Mint Tóth Zoltán elmondta, egy fél buszt megtöltő ajándék gyűlt össze füzetekből, táskákból, hátizsákokból, írószerekből, ruhákból és más iskolához kapcsolódó dolgokból.
2021-ben szeptember 11-én rendezik a találkozót.

Győrffy Árpád

Ha érdekesnek találta, egy lájkkal vagy megosztással ajánlja másnak is!

 

Iratkozzon fel a Balatontipp.hu heti hírlevelére, hogy ne maradjon le semmiről! A feliratkozással hozzájárul adatainak a hírlevél küldéséhez szükséges kezeléséhez.(Adatvédelmi szabályzatunkat és tájékoztatónkat itt olvashatja)

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!

Bezár