Devecz Rita: Balatoni nagykör három nap alatt – 2016. június 20-22.

A balatoni nagykör megtételét 3 napra terveztük:

1. nap: Keszthely – Balatonfüred
2. nap: Balatonfüred – Zamárdi
3. nap: Zamárdi – Keszthely

A szállásokat előre lefoglaltuk (faházakat béreltünk mindkét helyen, kempingben), nem terveztük el a napjainkat, csak a táv megtétele volt a cél.  Az időjárás előrejelzés mindhárom napra 33-36oC-os hőséget jelzett.
Két lányunkkal indultunk el, akik 13 és 16 évesek. Lányaim 7 éves koruktól sportolnak (4 illetve 7 év versenyszerű úszás, majd kosárlabda és röplabda), de a biciklizés sem idegen számukra. A férjemmel több kerékpártúrán is részt vettünk már a gyerekek születése előtt.
Kis családommal reggel lakóhelyünkről vonattal érkeztünk 9 órakor Keszthelyre. Az otthoni reggelizés ellenére még egy szendvicset energiapótlásként elfogyasztottak a gyerekek.
A  badacsonytördemici emelkedők során kiderült, hogy kisebbik lányunk nem tudja használni a marokváltót, fél, hogy képtelen lesz végigtekerni a három napot és az éhségtől nem hogy tekerni nem tud, még a lejtőn lefelé gurulni sincs ereje. Sürgősen ebédelni kellett. Erőtől duzzadva indultunk tovább.
Fél egy körül már nem bírtuk a hőséget, így Pálkövén, a strandon hűtöttük magunkat a vízben és pihentünk pár órát. A jégkrémből erőt gyűjtve, tekertünk kis pihenőkkel Balatonfüredig. A szálláson tusolás, este mólón vacsora.
Második nap sikerült 9 órakor elindulnunk. Balatonkenesén ért el bennünket az éhség, itt ebédeltünk majd egy kicsi tekerés után strandoltunk. Aznap sikerült egy 4 órás pihenőt beiktatni.
Nem vittünk térképet, mert az a férjem “fejében volt”. Balatonakarattya és Siófok között eltévedtünk, így a kellemetlen emelkedőt sikerült kihagynunk, amit nem is bántunk.
Zamárdiban a szállás elfoglalása után bár nem nagyon volt kedvünk biciklire ülni és eltekerni a közeli étterembe, de az éhség nagy úr!
A harmadik napi táv könnyen ment. A sík terepen kicsi lányom is tudta használni a legnagyobb sebességet (miután beállítottuk neki) és látták a túra végét is, ez nagy lendületet adott. Fonyódon ebédeltünk, Balatonmárián strandoltunk. Útközben még dinnyét is vettünk, amit a bicikli kosarában vittünk haza.
A keszthelyi vasútállomáson annál a padnál, ahonnan elindultunk két nappal ezelőtt, befejeztük a túrát. KÖRBEÉRTÜNK!

Az első napon megtanultuk, hogyan kell két gyerekkel egy ilyen túrát teljesíteni, figyelni egymás jelzéseire. Szerencsére nem a nagyobbik leányom diktálta a tempót, mert az kegyetlen lett volna. A kör teljesítését igazoló pecsételés kicsit megtörte néha a lendületünket, de néha jól is esett a pihenés, amíg a férjem megtalálta a közeli pecsételő helyet.
Úgy terveztem, hogy sokat fogok fényképezni, de tekerés közben nem tudtam, ezért pedig nem álltunk meg. Menet közben gyönyörködtünk a tájban, láttunk vadkacsa mamát kicsinyeivel, hallottuk a kabócák hangoskodását. 11 és 15 óra között “kötelező” volt apa hosszú ujjú inge, sapka és napszemüveg.
A lányok büszkék magukra, hogy teljesítették a távot.
A három nap összefoglalva: tekertünk, jókat ettünk, strandoltunk, kellemesen elfáradtunk. A CSALÁD – mint mindig – jól érezte magát. Újabb közös élménnyel gazdagodtunk.
Devecz Rita

A bizonyítványok >>

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!