Balatonfenyves – Veteránjármű találkozó a Fenyves Yacht Clubban

Egy 1974-es 8 literes Fleetwood Eldorado Cadillac és egy öreg Fiat a Fenyves Yacht Club mólója előtt

A hétvégén Balatonfenyvest és környékét ellepték az öreg járművek. Matuzsálem korú autók, motorok, világháborús katonai járművek, tűzoltóautók járták az utakat, és amikor éppen nem vonultak valahonnan valahová, akkor a Fenyves Yacht Clubban lehetett közelről is megcsodálni őket.

 

A nemzetközi veteránjármű találkozót és kiállítást második alkalommal rendezte meg a Balatonfenyvesi Turisztikai Egyesület. A kocsik elsősorban a Dél-Dunántúlról és a Balaton környékéről érkeztek, de voltak járművek az ország távolabbi részeiből is. Mérete és múltja miatt igazi különlegességnek számított Faros 1, az egykori Kapos Volán Ikarus 55-ös autóbusza.

A járműkiállításhoz különböző bemutatók, kulturális programok kapcsolódtak, lehetett hajózni, kisvonatozni sőt a kisebbek akár egy Forma 1-be is bekapcsolódhattak eredeti pedálos Moszkvicsokkal, Ladákkal.

Néhány érdekesebb kocsi a kiállításról

 

Cadillac Calais 1967 – 7000 köbcenti, 340 lóerő és 6 méteres hosszúság. Csak parkolni ne kellene vele…

 

Egy Citroen DS. A lámpái alapján a Convertible lehet, amit 1963-67 között gyártottak

 

Egy DKW Junior a később az Audival ismert karikákkal – az 1963-as kocsi adatlapja szerint 750 köbcentis, 34 lóerős motorral készült

 

Egy 1968-as NSU Prinz 4L – Az 598 köbcentis, kéthengeres motorja 22 lóerős volt (később ennek a szépség örökítették át a szovjet Zaporozsecbe)

 

Adatlapot nem találtam. a Pilgrim Bulldog név szerint ez egy 1985-1997 között gyártott kit car, amivel az 1940-es évek túrakocsi stílusát próbálták megidézni

 

Skoda 440 Octavia 1958-ból. A motorja 1089 köbcentis volt 29 lóerővel

 

Ha minden jól megy, ez egy Velorex 16/350-es az 1960-as évek második feléből. Gyakorlatilag egy bebőrözött háromkerekű Jawa 350-es motor. A maga idején nálunk a mozgássérültek kapták kedvezményesen

 

Volga M21 K, a bálna 1960-ból – 2445 köbcenti, 85 lóerő, 3 sebesség, 9-11 literes fogyasztás, 135 kilométeres sebesség 6 személlyel

 

A cápa. Párttitkárok, vállalati vezetők kedvenc kocsija, egy Volga Gaz M21 1966-ból – 2450 köbcentis, 90 lóerős motorral

 

Egy igazi szépség, a Wartburg 311 Limuzin 1959-ből. 900 köbcentis motorja 37 lóerős volt – külön érdekessége, hogy normál forgalmi rendszámmal használják

 

És egy igazi szériatartozék a Wartburghoz, a bólogató kutya. A nyakában lógó tábla szerint ez is eredeti NDK-s, igaz 1965-ből

 

Autók együtt a sőlyatéren

 

Egy bőségesen berendezett amerikai katonai sátor hírközponttal, elsősegélyhez szükséges eszközökkel, fegyverekkel – a székek, asztalok kivételével minden eredeti a 2. világháború idejéből

 

A fenti gyűjtemény gazdája, a gyáli Lovas Péter eredetinek tűnő konzervekkel – mint elmondta, mai konzerveket ragasztanak át a régi címkék másolatával, hogy korhű is legyen és fogyasztható is

 

Lovas Péter felesége szanitécként kíséri férjét a bemutatókon

 

Egy szovjet 2. világháborús motor – ez éppen egészségügyi szolgálathoz felszerelve

 

Ha valaki nem értené, miért hívják Farosnak az Ikarus 55-öst, ebből a képből talán sejteni kezdi

 

Ilyen a kormányállásban

 

És ilyen szemből a vezetőjével, szerelőjével

 

Volt több motor is, köztük ez az oldalkocsis T5-ös Pannonia

 

A kanizsai veteránbiciklisek a nyeregbe is felengedték a gyerekeket

 

Az igazi élmény persze az volt, amikor egy Zsigulinak tolhatta valaki

Kép és szöveg Győrffy Árpád

 

Itt is feliratkozhat a heti hírlevelünkre

;

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!

Bezár