Varga Ibolya és társai: Négy nap alatt a Balaton körül – 2013.06.27-30.

1. nap Balatonederics – Balatonfüred
2. nap Balatonfüred – Siófok
3. nap Siófok – Fonyód-Bélatelep
4. nap Fonyód-Bélatelep – Balatonederics

2013.06.27-én csütörtökön némi késéssel, délben indultunk neki a 4 napos biciklitúrának Balatonedericsről. Útközben már felhívtuk a balatonfüredi campinget, hogy számítsanak 4 fő érkezésére, a kora esti órákban. Foglalni nem lehetett, így bíztunk a jószerencsében. Úgy érezzük meg kell említenünk, hogy az pecsétgyűjtés alkalmával egy borospincét (Németh Pince, Badacsony) látogattunk meg Badacsonyban, ahol nagyon finom és különleges bor-keveréket kóstolhattunk meg. A késői ebédet Révfülöpön a Rév Büfében ejtettük meg, ahol éppen akkor Kern András is fogyasztott. 18.30-körül megérkeztünk a szállásra.

Ábrahámhegy előtt a csapat egyik fel

Ábrahámhegy előtt  – visszafelé Badacsonyörs irányába

Leküzdöttük a Balatonakali keleti szélén lévő emelkedőt is – itt már lejtőként látható

Másnap, péntek délelőtt vágtunk neki ismét az útnak. Ezen a napon, a végcélunk Siófok volt, ahova délután fél 5 körül meg is érkeztünk, azonban útközben egy sajnálatos dolog történt, hiszen az egyik társunk kerékpárjának a hátsó kereke csapágyas lett + még a kerékagy is eltört. Amikor megérkeztünk Siófokra, azonnal szerviz után érdeklődtünk, és hála Istennek találtunk olyat, aki bevállalta, hogy ha még aznap odavisszük, másnap 11-ig megjavítja. Itt muszáj megemlítenünk, hogy a camping 4,9 km-re volt a belvárostól, amit aznap oda-vissza gyalogosan tettünk meg (+ a “Strongbow”sétányon is végigmentünk, bár visszaemlékezve ezt a sétát akkor nem gondoltuk át igazán).

Szombaton reggel, mikor mentünk a kerékpárért, még egyszer le kellett sétálnunk a távot, a napi kb 50 km bringázás mellett. Ez volt a nem semmi! Erről az induló-pontról tehát szombaton 11 óra után elindultunk, és élveztük a megállókat, ahol ettünk, fényképeztünk, pecsétgyűjtő helyeket kerestünk.

Pihenő a zamárdi szabadstrandon

Jó napunk volt, bár ismét történt egy kis baleset, ugyanis a másik társunk biciklijén a váltó szállt el. Ez nehezebb feladatnak bizonyult, mert már szombat délután egyre nehezebb volt kerékpár szervizt találni. Balatonboglárra érve már bőven elmúlt 17:00 óra, márpedig a szerviz addig volt nyitva. Szerencsénk volt, mert Balatonbogláron a Hunyadi utcában található vendéglátó egységben tudtak szerelőt (Teker-Gő) ajánlani, kaptunk egy névjegykártyát. A szerelővel történt egyeztetés után a megadott helyre vittük a biciklit, és egy készséges fiatalember 10 perc alatt kicserélte az tönkrement váltót. Ez a túraszakasz is tovább tartott, mint gondoltuk, hisz elve 2 kitérőnk volt ugyanazon a napon.  Szombat este, kellően elfáradva értünk a fonyódi campingbe.

Pihenő a Fonyód-bélatelepi parton

Naplemente utáni pillanatok Bélatelepről

Vasárnap délelőtt már 10 óra körül sikerült útnak indulni, így Keszthely felé vettük az irányt. Újabb műszaki hibától rettegve próbáltuk csak a közvetlenül a bringaút melletti pecsételőhelyeket felkeresni. Viszonylag jó időnk volt, de az utolsó napon nagyon erős szél fújt, mondanunk sem kell szemből. De mi szembe szálltunk vele, s a keszthelyi rövid pihenő után, szemünk előtt tartva a célt, nekivágtunk útunk utolsó kilométereinek, s kicsit több, mint 1 óra alatt megérkeztünk Balatonedericsre. Megcsináltuk! 🙂

A szél leginkább vasárnap hátráltatott minket, a többi nap kellemes, napsütéses idő volt. Az igazat megvallva, én (KH) és a Krisztina most voltunk először a Balaton-körön, a Laci és az Ibolya már tavaly is végig biciklizte. Nagyon tetszett, viszont az első nap nagyon fárasztó volt, a többi nap már belejöttünk. Ami zavaró, vagy kellemetlen lehet az úton, ha valaki sok-nagy csomaggal indul el, hiszen egyrészt nehéz a súlya (főleg az emelkedő szakaszon), másrészt pedig ha sikerül is felpókozni a biciklire, akkor a bukkanóval teli bicikliúton lehet, hogy leesik, ledől!
A biciklit a hosszabb út előtt érdemes átnézetni, ugyanis, ahogy fent írtuk,  a mi csapatunk 2-szer is kénytelen volt kitérőt tenni. Akkor ez egy kicsit megijesztett minket, de így visszagondolva, nem is volt vészes, ráadásul ennyivel tapasztaltabbak, és még több élménnyel gazdagabbak lettünk.
Térképet, és okos-telefont érdemes vinni – bár tudom, hogy a telefon nélkülözhető, végül is nálunk is csak az Ibolyának volt- , viszont sokat segített, hogy mindkettőt tudtuk használni, nekünk nagy segítséget nyújtott (pl.: telefon: bicikliszerzvíz, térkép: települések – eltévedés miatt).
Nagyon örülünk, hogy ebben részt vettünk, és talán nem tűnik öntelt kijelentésnek, de büszkék vagyunk magunkra.

Varga Ibolya, Kondor Henrietta, Gajer Krisztina, Lamp Lászlóű

A bizonyítványok

Kondor Henrietta>>    Gajer Krisztina>>   Lamp László>>    Varga Ibolya>>

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!