Közlekedés vasút – Mostantól gyorsabban járhatnak a vonatok Szántódig – 2015.06.14.

Balatoni vasút – Mostantól gyorsabban járhatnak a vonatok Szántódig – 2015.06.14. 




Vasárnap újraindult a vonatközlekedés Lepsény és Szántód-Kőröshegy között. Bár a 30. számú vasútvonal 32 kilométer hosszúságú részének felújítása csak az ősszel fejeződik be, már most a korábbinál gyorsabban közlekedhetnek a vonatok.


A beruházók tájékoztatója szerint a pályakorszerűsítésnek köszönhetően több szakaszon is megszűnnek a korábbi, 60 km/órás korlátozások. A vonatok 100 km/órás sebességgel is közlekedhetnek, a menetidő a szakaszonkénti kétvágányúsítás nyomán is csökken Budapest és a Balaton déli partja között.


 



 


A zajterhelést a kritikus helyeken, mintegy 4 km hosszan emelt zajárnyékoló fal, 17 kilométeren zaj- és rezgéscsillapító sinágyazat mérsékli. Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felső állomásokon, Balatonvilágos, Szabadifürdö, Balatonszéplak alsó és felső megállóhelyeken magasperonok épültek, így kényelmesebbé válik a fel- és leszállás. A gyalogos és közúti átjárók korszerűsítésével biztonságosabb lesz az átkelés. A Zamárdi városközpontjában lévő, a szántódi révhez vezető út átjárója új helyen, a Honvéd utca vonalában épül meg, itt új megállóhelyi peront létesítettek.


 



 


A kivitelező befejezte a vasúti pálya felújítását, azonban a közúti műtárgyépítések még őszig folyamatban lesznek. Az első héten a tesztidőszakban 80 km/h sebességgel haladhatnak majd a vonatok, ezt követően állhatnak át a 100 km/h sebességre. Siófokon a Vitorlás utcai új közúti aluljáró várhatóan június végén megnyílik a közúti forgalom előtt, így a nyári forgalmi dugók mérsékelhetők, a különszintű keresztezés pedig tovább javítja a közlekedésbiztonságot.
A beruházás teljes körűen október végén fejeződik be A kivitelezést a Déli-part 2013 Konzorcium 29,99 milliárd forintból végzi, 85% európai uniós és 15% hazai forrás felhasználásával.
A korszerűsítés a következő években egészen Balatonszentgyörgyig folytatódik. Az újabb rekonstrukció lezárása után, Székesfehérvár vasútállomás fejlesztésével két éven belül 70 percre csökkenhet a menetidő a fővárostól Siófokig.


Korábban itt írtnk részletesen a balatoni déli vasút felújításáról  


Ide kattintva feliratkozhat heti hírlevelünkre, ha értesülni akar új cikkeinkről





Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!

Bezár