Litkey Farkas megszerezte a tizenkettedik Kékszalagját

Litkey Farkas - Ilyen hosszú szalagot kapok megint...

Litkey Farkas, a balatoni tókerülő versenyek mindeddig legeredményesebb kormányosa az egytestű vitorlásokkal elnyert tizenegy Kékszalag után most több testű hajóval szerezte meg a tizenkettedik győzelmet. A gyorsasági csúcsot azonban továbbra is a Fify-Fifty tartja, ami Józsa Márton vezetésével most második lett.

 

A várt vihar szerdáról csütörtökre virradó éjjel teljesen kitombolta magát Füreden, így a jósolt 40-70 kilométeres szél helyett szinte szélcsendben indultak el a hajók csütörtökök reggel 9 órakor a 48. Balaton-kerülő versenyre. Az élen végig négy többtestű haladt, de a befutóra jelentősen átalakult a csoporton belüli sorrend.

A vihar nagy pusztítást végzett a Tagore sétányon is. Fák ágait törte, sátrakat szaggatott szét

 

A hatalmas szél tönkretette Paulovits Dénes, illetve a Pauger Kft. vadonatúj katamaránját is, ami a Kékszalagon mutatkozott volna be

 

485 vitorlás nevezett a versenyre, de sokan végül a vihartól félve nem indultak el, vagy csak nézőként követték a többieket

 

A rajt előtt vízsugaras akrobata szórakoztatta a mólón összesereglett népes közönséget

 

A hajók a rajt pillanatában

 

A tihanyi szoroson elsőnek az Extreme Sailing Tem (Kaiser Kristóf) haladt át 10:45-kor. A hajót szorosan követte a Fifty-Fifty (Józsa Márton) és az RSM (Vándor Róbert). Az elsőktől mintegy tíz percnyire lemaradva a Festipay (Litkey Farkas) következett.

Az egytestűek közül a Raffica ért elsőként Tihanyhoz – Király Zsolt – Mónus Gyula András, Nemes Attila, Török László, Kurucz Róbert, Pesti Gábor, Kiss Árpád, Sármay Bálint, Weidinger György, Munka Márton, Kerekes Zsombor, Borsos Miklós, Puskás Tamás L., Cser László, Karácsony János

 

Nem sokkal követte a Principessa, ami végül leggyorsabb egytestűként futott be Füredre a második Raffica előtt – A Principessa legénysége  Oroszlán Péter kormányos – Németh Péter, Pajor Szabolcs Levente, Vincze Gábor, Tenke Martin Péter, Takács Levente, Varga István, Õri Bence, Báthori Zsigmond, Borsos Dániel, Balogh Attila Zsombor, Berzi László, Makádi Lajos Dániel, Grams Dominik, Bárdos Mihály, Balogh András

 

A hagyományos vitorlások közül a Nelson haladt át először a szoroson – Varga Lajos – Scharf Máté, Serke Áron, Dancs Antal

 

Utána az Irokéz cirkáló érkezett   – Pajor Zsolt – Pajor Olaf, Kiss Barnabás, Kiss Péter, Szeremley László, Litkey Balmaz, Varga József, Gosztonyi András, Bárdi-Farkas János

 

Majd több mással együtt a Sirocco Cittel Lajos – Balogh Csaba, Bánóczy Mátyás, Eppel Péter, Giber Valéria Olga, Kovácsi László, Körtvélyessy András, Pertl Péter, id. Szûts Péter, Varga Mária, Vasas Tamás, Zentai István

 

A Lillafüred – Gál András Levente – Nagy Anikó, Polgár Viktória, Bárány Zoltán, Kántás Gyula, Lénárt Ákos, Szikora Gyula, Szima Barna, Izsák Szabolcs, Takács Viktor (RE)

 

és a Capella is a leggyorsabb cirkálók között ért Tihanyhoz  – Pomucz Tamás – Võneky Ákos, Võneky Gyula, Võneky Ákos, Pomucz Anna Boglárka, Imrédy Sarolta, Fazekas József György, Vadászy András, Tuboly Zoltán

 

Keszthely felé tartó hajók

 

Miközben az élboly már a nyugati medencében volt, többen még éppen kerülték a kenesei bóját

 

Tihany után a Fifty-Fifty vette át a vezetést és Badacsonyinál már jó egy kilomáter volt a hajók közötti távolság Keszthely irányából nézve. Balatongyörök után lelassult az élboly és a vezetést Litkey Farkas vette át.
Később az élre állását azzal magyarázta, hogy a Keszthely előtti szakaszon “gyenge szél volt és a gyenge szélben mi gyorsabbak voltunk, mint gyorsabbak voltunk, mint a Fifty-Fifty. Ők egy olyan vitorlaszettet választottak, amit nem lehetett növelni. Ezért ebben az időszakban gyorsabbak voltunk és ezt kihasználtuk” – mondta a későbbi győztes.

Litkey negyed három körül kerülte a keszthelyi bóját, mintegy 15-20 perccel később, mint a Fifty-Fifty a két évvel ezelőtti csúcsdöntő versenyen. Tehát itt még nyitott kérdés volt akár egy új csúcs lehetősége is, de a szél ehhez végül nem adta meg a segítséget.
A befutóig maradt a Keszthelynél kialakult sorrend, A Festipay fél hat után nem sokkal, 8 óra 34 perces hajózás után haladt át a füredi móló előtti virtuális rajtvonalon, és megszerezte a 12. Kékszalagot.

 

A Festipay a “célvonalon” – Litkey Farkas – Rick Gergely, Lovas Zsolt, Tóth Róbert, Lepp Gyula, Oroszlán Gábor

 

Tisztelgés a nézők előtt

 

Ebben a pillanatban már hivatalosan második a Fifty-Fifty

 

A Fifty-Fifty tisztelgése – sisakban a kormányos, Józsa Márton Miklós – Goszleth Marcell, Cserép Csongor, Adorján Csaba, Lukáts Csaba, D’Albini András, Németh Áron

 

A gyorsasági rekordot továbbra is Józsa Márton és a Fifty-Fifty tartja a két évvel ezelőtt beállított 7 óra 13 perces idővel.

 

Az Extreme Sailing Team nem sokkal a cél előtt

 

Az Extreme Sailing Team a célvonalon – Kaiser Kristóf – Földesi Gergely, Milbich András, Doubravszky Bálint, Lillik Ákos, Kuczora Gergely

 

Érkezik az RSM a célhoz

 

Az RSM díszszemléje – Vándor Róbert – Kalocsai Zsolt, Fekete András, Bali István, Lange Péter

 

És egy igazi repülős elköszönés az RSM-től

A verseny persze ezzel nem ért véget, hisz több száz vitorlás még a nyugati medencében kereste a jó szelet.

Kép és szöveg Győrffy Árpád

A verseny előtt még viharos szélre várva itt írtunk az esélylatolgatásról Kékszalag – Az esélyesek szerint szuper rekordok, de borzalmas bukások is lehetnek

 

Itt is feliratkozhat a hírlevelünkre

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!

Bezár