Közlekedés – A Balaton-felvidéki 77-es úton is készülőben a lehúzás – 2015.10.01.
Gyaníthatóan fix traffipax elhelyezésére szolgáló félkaput ácsolnak a Veszprém-Tapolca közötti 77-es főút tótvázsonyi elágazójánál, amit a mellette lévő földkupac alapján a napokban állíthattak fel.
A berendezéssel sok Balatonra igyekvő is közelebbi ismeretségbe kerülhet a jövő évtől, mert a Zánka-Nagyvázsony közötti út megjavítása óta fontos vonulási területe lett az autópálya helyett a 8-as főutat használóknak. Igaz, ezen változtathat, ha a 8-as egy részére is kiterjesztik az útdíj fizettetést.
A térép felső részén átlósan halad a 77-es főút. Az állvány helyét a piros pöttyel jeleztem
A kép bal oldalán a szerkezet a veszprém felőli oldalról, jobbról a még letakart figyelmeztető tábla – a kamera várhatóan nem erre néz majd, mert a kanyarok miatt ezen a szakaszon eleve lassan halad mindenki, nem lenne belőle sok bevétel
A várható traffipaxos funkcióra utal, hogy ugyanilyen tartókat már több közlekedési portálon is bemutattak kamerával felszerelve. Veszprém megyében is ugyanilyen áll készen Pápa tapolcafői településrészén. Ugyancsak a majdani traffipaxra utalnak a mindkét oldalon elhelyezett, még letakart figyelmeztető táblák is.
Az állvány a tapolcai oldal felől és a kép jobb oldalán a figyelmeztető tábla
Amennyiben valóban így lesz, a telepítés helyszínének meghatározásánál valószínűleg a minél több pénz lehúzása volt a meghatározó cél. Mivel a kis emelkedőről jól be lehet látni egy körülbelül másfél-két kilométeres szakaszt, csak az objektív minőségén múlik majd, hogy mekkora területen tudják figyelni a közlekedőket. A figyelmeztető táblát persze már csak akkor látjuk, amikor már elő is hívták a képet, illetve el is küldték a díjkiszabó központba.
A mérőkapu 8-900 méteres távolságból is tisztán látható. Igaz, innen már nagyon messzinek tűnik
Persze teleobjektívvel közelebb hozható – a hírek szerint a rendőrségnek az enyémnél sokkal jobb cuccai vannak
A baleseti tapasztalatok szerint eddig ez a rész nem tartozott a kritikus szakaszok közé. Ugyanakkor a viszonylag jó burkolat, a hosszú, nagyon jól belátható egyenes miatt itt volt lehetőség azokra az előzésekre, amiket mindkét irányban kilométereken át akadályoztak a kanyarok, dombok, elágazók. Az előzések közben gyaníthatóan többen is túllépik a 90-es határt, ami a jövőben sokba kerülhet. A mostanáig itt zajlott előzések egy része várhatóan áttevődik majd a kamera által nem látott, veszélyesebb szakaszokra.
Tovább ronthatja a közlekedési helyzetet, hogy vélhetően sok olyan autós lesz, aki a méréstől félve majd jóval a megengedett sebességhatár alatt fog közlekedni ezen a hosszú szakaszon.
A napokban körülnéztem a Balaton északkeleti részén, de még nem találtam nyomát hasonló munkáknak. Ha valaki ilyenekkel találkozna a tó körül, írja meg a szerkesztobalatontipp címre, hogy a többi olvasónkkal is megoszthassuk az információt.
Természetesen örömmel fogadjuk azt is, ha valaki megírja, hogy árnyékra vetődtünk, mert valójában szó sincs fix traffipaxról, csak a karácsonyi fényfűzérhez készítenek tartót.
Kép és szöveg Győrffy Árpád
Ide kattintva feliratkozhat heti hírlevelünkre, ha értesülni akar új cikkeinkről