Kis-Kapin Judit: Balatoni bringaút gyerekekkel-nyaralós tempóban – 2013.08.03-11.

Két gyermekünkkel, a 11 éves lányunkkal, és a 9 éves fiunkkal bicikliztük körbe a Balcsit. Erre sikerült a nyár egyik legmelegebb hetét kiválasztanunk, de a szabi ideje adott volt. Úgy gondoltuk, rugalmassága miatt a sátrazást választjuk. Balatonfüredhez közel lakó barátunk fölajánlotta, hogy induljunk tőle, és hagyjuk nála az autónkat. Így szombaton elutaztunk hozzá, és egy kellemes vacsorára hívott meg minket pont a Huszár Étterembe. 🙂

1. nap: Balatonfüred-Balatongyörök
9 körül sikerült elindulni, és az első pecsétet beszereztük a már ismerős Huszár Étteremből, Örvényesről. Hamar nagyon meleg lett, egész héten 36-40°C-ban bicikliztünk. Dimbes-dombos úton, gyönyörű kilátásban kerekezve, sokszor meg-megállva haladtunk. Két nagy palack víz volt nálunk, amit minden lehetőségnél – nem volt túl sok – friss vízzel töltöttünk meg. Révfülöpön pecsételtettünk újra az On2wheel-nél, majd megálltunk a strandon egy kis fürdésre és ebédre. Ez nagyban javította a melegtől kicsit megtört lendületünket. Szükség is volt rá, mert a tervezett táv felénél jártunk.
Továbbindultunk, és Badacsonynál valahogy nem sikerült eltalálni a Római útra, viszont szembejött egy jó kis fagyizó… Ezután a Római út is meglett, és nagyszerű kilátással haladtunk tovább.
Szigligetet észak felé megkerülve csodáltuk meg, és a lemenő nap narancsos fényei közepette érkeztünk meg a balatongyöröki kempingbe. Gyors sátorállítás, vacsora és fürdés után fáradtan zuhantunk a sátorba.

Érkezés Györökre

2. nap: Balatongyörök
Ezt a napot pihenőnapnak szántuk, és az Afrika múzeumot látogattuk meg. Sajnos nekem csalódás volt, mert az árához képest nem igazán volt tartalom. Egy igen szép múzeumot láthattam volna, ha nem lett volna olyan fülledt meleg bent, hogy az ájulás környékezett. ezenkívül néhány pilledt állatot láttunk, és fölmászhattunk volna a tűző napon egy kilátóba, de erre csak kisfiam volt hajlandó. Mindesetre lefényképezte nekünk, mit látott. Lehet, hogy ha nincs ilyen meleg, más élményekkel térünk vissza. Délután a vízben pihentettük az izmainkat.

Kilátás a múzeum kilátójából

3. nap: Balatongyörök-Fonyód
Sátorbontás után indulás, és az első megállónk a vonyarcvashegyi Rétes Étterem, ahol a pecsételés mellett a réteseket is végigkóstoltuk. Mind nagyon finom volt. Következő megállónk a keszthelyi Városi strand volt, szintén pecsétért.
Innen nagyon szép úton, árnyékos fák alatt haladtunk, majd balatonberényi gyors pecsételés után Balatonmáriafürdőn tartottuk aznapi hosszabb pihenőnket. A szabadstrandon fürödtünk, majd ebéd, és egy finom fagyi után tovább indultunk, hogy szinte végig házak között kerekezve megérkezzünk Fonyódra, a kempingbe. Ismét strandolással és vacsorával búcsúztattuk a napot.

Hű társunk a hosszú úton – Csacsi

4. nap: Fonyód-Zamárdi
Gyors pecsételés a kemping recepcióján, és elindultunk. A déli pihenőnket egyik kedvenc balatoni településünkön, Balatonlellén tartottuk. Strandolás, ebéd és pecsételés után folytattuk a kerekezést.
Szárszó után a lányom megtanult elengedett kézzel biciklizni. Kis kényszerpihenőt kellett tartanunk, férjem első gumija lett gyanúsan lapos, belsőt kellett cserélni. Jól jön a gépészmérnök a háznál, 15 perc múlva újra úton voltunk. Három pecsétet gyűjtöttünk be még a zamárdi kempingig, Földváron, Szántódon és Zamárdiban. A kemping csodás strandján fürödtünk este, szép kilátással a Tihanyi Apátságra, és látva uticélunkat is, Balatonfüredet.

5. nap: Zamárdi
Ismét pihenőnapot tartottunk, hiszen ez elsősorban nyaralás volt, nem teljesítménytúra. A zamárdi kalandparkban “pihentünk”, három órán át másztunk a köteleken, rudakon, miegymáson. Ez egy nagyon jól szervezett kalandpark, jó szívvel ajánlom azoknak, akik szeretik az ilyen helyeket.

Zamárdi kalandpark

6. Zamárdi-Balatonkenese
Sátorbontás után indultunk, napról-napra később. Siófok zsúfolt belvárosában, belefáradva az emberek kerülgetésébe, fagyival dobtuk fel a hangulatunkat. A balatonvilágosi magaspartért igazán érdemes legyűrni az emelkedőt. Mindenesetre azért egy ebéddel energiát gyűjtöttünk a továbbiakhoz. Akarattyán mi is inkább kihagytuk az Árpád utat, és a szebb kilátású alternatív útvonalat választottuk, amit nagyon nem bántunk meg.
Kenesén pecsételés után megkerestük a kempingünket. Ez egy nem túl nagy, de nagyon családias, kedves kemping, ahol a várható éjszakai viharra való tekintettel, kaptunk egy igazán szélvédett sátorhelyet. Este még nyoma sem volt bármiféle viharnak, így sokáig fürödtünk a kemping strandján.

Világosi magaspart-királyunkkal 🙂

7. nap: Balatonkenese-Balatonfüred
Hűvös, szeles időre ébredtünk, és utunk során először elő kellett venni a pulcsikat is. Sajnos pont uticélunk felé volt legsötétebb az ég, így vártunk. Végül dél körül szántuk rá magunkat az indulásra, ami utólag jó döntésnek bizonyult, mert ugyan mindenfelé tócsák voltak, mi nem áztunk el, az eső mindenhol megelőzött minket.
Almádiban ebédeltük, pecsétet szereztünk a kempingben, és emelkedőket és lejtőket lekűzde érkeztünk meg Balatonfüredre, ahol kedvenc fagyizónkban ünnepeltük meg, hogy körbebicikliztük a Balatont.

Mintha ősz lenne

Másnapra olyan jó idő lett, hogy egy fürdéssel búcsúztunk, és hazaindultunk.
Személyes véleményem erről a nyaralásról annyi, hogy nagyon nagy érték ez a tó, csodálatos természeti környezetben töltöttük ezt az egy hetet. Sajnos a magyar vendéglátós szemléletnek kellene megváltoznia, bár azért már jó példával is lehet találkozni.

Balatonfüred

Tavaly a Fertő tavat bicikliztük körbe, és az osztrák gondolkodás nekem jobban bejön. Ott, ha valamiért fizetek, utána még ezért meg azért nem kell külön perkálni. Ha kempingben alszom, kapok egy kártyát, amivel hajókázhatok, fizetős strandokra jegy nélkül bemehetek, különböző kedvezményeket élvezhetek, és úgy érzem, milyen jól jártam. Valahogy ez hiányzik itthon. Remélem, hamarosan ez is megváltozik, mert a Balaton azért mégicsak a kedvencem. Összességében nagyon jó kis nyaralás volt, hamarosan újra eljövünk. Köszönöm ezt a nagyszerű weboldalt, főként innen készültem a nyaralásra, és a lehetőséget a bizonyítvány megszerzésére, mert ez egy nagyon jó dolog. 🙂

Kis-Kapin Judit

Iratkozzon fel a heti hírlevelünkre, hogy ne maradjon le semmiről!

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!