Boros Richárd (Budapest) bizonyítványa a Balatoni Bringakörút Nagykörének végigbiciklizéséről 2014.08.01-03.

Egy átlagos nyári napon felvetődött egy biciklis túra ötlete barátommal, és egyből a Balaton körbecangázására tettük le a voksunkat. A túra előtt 2 héttel nem volt rendes biciklink, és még csak edzett biciklistáknak sem mondhatjuk magunkat. Pont a két viharos időszak között sikerült lejutnunk, így az időjárással nem sok gondunk akadt. Két mountainbike vitt minket a nagy utunkon. Alváshoz sátrat és hálózsákokat vittünk. Így vágtunk bele tapasztalatlanul és kicsit félve a kirándulásunkba.

1. nap Balatonvilágos – Révfülöp

Pestről érkeztünk vonattal, és közös döntés alapján Balatonvilágost tettük meg kiinduló, majd később érkező pontként.  A túra jól indult, Világoson nagyon szép úton vitt minket az útvonal, szép kilátást kaptunk így rögtön az elején.  Balatonfüreden (körülbelül félúton) álltunk meg strandolni és pihenni egyet, amire igencsak szükségünk volt. Felfrissülve, teli hassal indultunk tovább. Tihanyt az idő hiánya és fáradtságunk idézte akadályok miatt kihagytuk. Révfülöpre érve igencsak kimerültek voltunk, ám de ez jóleső fáradtság volt. Rokonok kertjében aludtunk itt.

2. nap Révfülöp – Fonyód

“A reggeli a nap legfontosabb étkezése” Ezt mi nagyon szigorúan betartottuk, tudván hogy nem tudjuk mikor állunk meg majd enni. 🙂  Be kell valljam, nagyon rossz volt elindulni. Sok fájdalmat kellett leküzdeni az első pár kilométeren.  A lábfájástól egészen a hátig. (aki biciklizett már egy nap 70 – 80 km-t viszonylag nem puha ülésen, az még el tudja képzelni a továbbiakat.) De szerencsére átestünk a holtponton, egy nagyobb társaság mellé bekeveredtünk, ami szintén feldobta egy picit a hangulatunkat, és motivációt adott. Azonban Badacsonynál elváltunk, mi felmentünk a Németh pincébe pecsételni és elfogyasztani 1-1 pohár rendkívül finom bort, ők pedig továbbmentek. Majd ezután jött az igazi erőpróba, a badacsonyi dimbes-dombos útvonal. Azonban fáradalmainkat kárpótolta a pazar látkép, a szőlőültetvények és a nagyon jó hangulatú táj.

Ezek után Keszthelyen álltunk meg strandolni, pihenni, majd Fonyódig tekertünk, ahol a Napsugár Kempingben vertünk sátrat éjszakára.

3. nap Fonyód- Balatonvilágos
Már 2.nap este barátomnak a hajtása nem volt túl jó, (mint később kiderült a csavar menete volt rossz) így elvittük Fenyvesre szervizbe, ahol 8000, azaz nyolcezer (!) forintért csinálta volna meg a srác, így nevettünk magunkban egyet, és elvittük a Fonyód belvárosához közel található másik szervizbe, ahol egy igen kedves idős úr 800 Ft-ért megcsinálta teljesen tökéletesre. Hát ez a különbség. 🙂
Sajnos az előző este sikerült egy kicsit többet innunk a belvárosban mint terveztük, így az első pár km itt is olyan volt, amilyet nem kívántunk. Akadtak azonban nehézségek, legfőképp Siófoknál, ahol nem volt egészen egyértelműen és pontosan kirakva merre visz az útvonal, de telefonnak köszönhetően megtaláltuk a helyes irányt. A nap végére természetesen rendben visszaértünk Világosra, ahol vonattal hazajöttünk. Fáradtak voltunk, de büszkék. 🙂
Egyéb tapasztalatok, tanácsok

A pecsételőhelyekkel csak pozitív tapasztalataink vannak. Kedvesek voltak javarészt az emberek, ahol tudtunk, fogyasztottunk is valamit.
Kisfajta csalódás volt, hogy a vártnál jóval kevesebbszer ment az útvonal a Balaton mellett, ezért akadtak ingerszegényebb részei is a kirándulásunknak.
Egyébként nagyon korrektül ki van alakítva az egész, eltévedni Siófokon kívül szinte lehetetlen, és még azt is kiírják nekünk, hogy egyes településekig hány km van hátra.
Amit jövőre feltétlenül másképp fogunk csinálni, az a cuccok cipelése. A biciklire szerelhető táskákért bármit megadtunk volna, mert azért valljuk be, egy hátitáskát átizzadni nem épp a legkellemesebb.

Röviden, tömören ennyi, mert tényleg nem lehet mindent leírni, ezt meg kell tapasztalni. 🙂

ui.: Köszönjük a balatontipp.hu – nak a rengeteg leírást, tippet, tanácsot, sokat segítettek.
Boros Richárd

A Balatoni Bringakör bemutatása >>    A Balatoni Bringakör Bizonyítványról bővebben >>

Várjuk a friss balatoni tapasztalatokat és jó fotókat a szerkesztobalatontipp.hu címre, az oldalunk fészbukos üzenőjébe.
Ha lájkoljátok Facebook oldalunkat –
http://www.facebook.com/balatontipp -, akkor folyamatosan friss információt kaptok a Balatontipp új híreiről, anyagairól

Balaton balatoni szabadstrandok bicikliutak balatoni bringakör bringakörút bizonyítvány boros kulturális sport szabadidős programok koncertek látnivalók

Légy te az első hozzászóló a(z) "Boros Richárd: A mi első, azonban nem utolsó kerékpáros körtúránk a Balatonon – 2014" íráshoz!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!