Vitorlázás – Gyorsasági pályaverseny a füredi móló előtt – 2015.07.10.
Az idei Kékszalag versenyhez kapcsolódva több olyan programot rendeztek, ami a partról figyelőkhöz próbálta közelebb hozni a verseny izgalmait. Közülük is talán a legérdekesebb volt az a vitorlás sebességi verseny, ami a füredi móló előtt kijelölt területen zajlott Nagy R Attila tavalyi kezdeményezése alapján.
A küzdelembe bekapcsolódó négy katamarán és az egytestű Raficca külön-külön többször is megtette a 800 méteres távot, és közben igyekezett, hogy a tőle telhető leggyorsabb sebességet elérje. A hajók útját GPS-szel követték, és mindenkinél a leggyorsabb pillanatot vették figyelembe a sorrendnél.
Az ötödik helyen a 6 csomós csúcssebességgel egy Nacra F20 Carbon vitorlás lett Bakonyi Józseffel és Forgács Zoltán.
A negyedik helyet 7 csomós csúcssebességgel az egytestű Raffica szerezte meg Király Zsolt kormányossal, Kurucz Róbert, Karácsony János, Sármai Bálint, Pesti Gábor, Borsos Miklós, Puskás Tamás, Munka Márton, Kerekes Zsombor, Cser László, Weidinger György legénységgel.
A harmadik 8 csomós csúcssebességgel Petrányi Zoltán kormányzásával, Csetényi Csaba, Kaltenecker Károly, Brencsán Dávid legénységgel a Friss Víz nevű kéttestű hajó lett.
A második helyen 9 csomóval a Black Jack nevű katamarán végzett Nagy R. Attila kormányossal, Pénzes Kristóf, Michaletzky Luca, Belle Örs, Tisóczki Ferenc legénységgel.
A sebességi versenyt a Fifty-Fifty katamarán nyerte. A Józsa Márton kormányossal, Józsa-Kovács Attila, Kelemen Tamás, Cserép Csongor, Adorján Csaba, Lukáts Csaba, D’Albini András, Németh Áron, Majtényi Mátyás legénységgel versenyző 50 lábas, kétárbocos hajó a leggyorsabb pillanatában 10 csomóval, 18,5 kilométeres óránkénti sebességgel haladt.
Az első három hajó kormányosai – Józsa Márton nélkül – és legénységének képviselői – A hátsó sorban középen Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség Főtitkára
Mivel a hajók az egyébként megszokottnál sokkal közelebb voltak a parthoz, nagyon szép és érdekes látványt nyújtottak. Ugyanakkor a sebességüket igazán csak a versenyt folyamatosan kommentáló Borbély Ferenc vitorlázó, szakújságíró helyszíni közvetítése alapján lehetett megítélni. Igazi küzdelmet akkor láthattnánk, ha legalább egyszerre kettő-kettő hajó indulna, mert akkor legalább egymáshoz képest érzékelhető lenne a sebességük. A győztes hajót irányító Józsa Mártont arról kérdeztük, lát-e lehetőséget arra, hogy legközelebb így rendezzék a versenyt.
– Meg lehetne csinálni. Sőt, mi a Kékszalag előtt tartottunk is egy ilyen edzést a Black Jackkel és az RSM DTM-el. Bójákat raktunk le hozzá, nagyon élvezetes és látványos volt. Akár egyszerre négy-öt katamaránnal is lehetne ilyent csinálni. Úgy húsz lábtól fölfelé bármelyik becsatlakozhatna. Ez már nagyon látványos verseny lenne – véli a győztes hajó kormányosa.
Kép és szöveg Győrffy Árpád
A Fifty-Fiftyn két szendviccsel verték a hazai mezőnyt – beszélgetés Józsa Mártonnal – 2015.07.10.
Kékszalag – A Black Jack kormányosa szerint rendkívül jó verseny volt – 2015.07.10.
Kékszalag – Rekord nem lett, de óriási küzdelem volt a Balaton kerülésen – 2015.07.03.
Ide kattintva feliratkozhat heti hírlevelünkre, ha értesülni akar új cikkeinkről