Szántó Erika: Balatoni Nagykör kerékpárral 2013. június 25-26. és 28.

Kerékpározós balatoni körutunkat összekötöttük kedvelt időtöltésünkkel, a ládakereséssel (geocaching).

1. nap: Balatonlelle – Badacsonytördemic (2013. június 25.)
2. nap: Badacsonytördemic – Tihany (Szántód) – Balatonlelle (2013. június 26.)
3. nap: Tihany – Szántód (2013. június 28.)

1. nap: Szállásunkról, Balatonlelléről indultunk. Az időjárás kellemes, kerékpározásra abszolút alkalmas. A Balatonhoz közel eső utakon viszont kifejezetten viharos szél fújt. Balatonbogláron gyorsan bele is vágtunk a kincskeresésbe. 2 ládát sikerült is levadászni. Ezt követően a Fonyódi kikötőbe vettük az irányt. Itt történt meg az történelmi pillanat, hogy a bringakör bizonyítványunkra megkaptuk az első pecsétünket a Pocika Kisvendéglőben. Majd irány a Bélatelepi strand, újabb sikeres ládavadászattal. A következő pecsételésre Balatonmáriafürdőn a Bring@net szerviz és kölcsönzőnél került sor. Pihenésként jól megebédeltünk egy kisvendéglőben, ahol finom hecket ettünk. A Délnyugati part harmadik pecsételő helye a 400 éves Vámház volt Fenékpusztán.  Egy kellemes üdítő elfogyasztása után megnéztünk a Fenékpusztai épületeket, illetve épület maradványokat. Vonyarcvashegyre érve a Rétes Étteremben egy finom rétes elfogyasztásával egybekötve megkaptunk az Északnyugati part első pecsétjét. A Délnyugati part negyedik pecsétjének “beszerzése” a 2. napra marad, mivel lassan beesteledett és megérkeztünk Badacsonytördemici szálláshelyünkre, ahol az éjszakát töltöttük.

2. nap: Reggel egy kellemes kávé elfogyasztása után elég lassan készültünk az induláshoz. Mintha éreztük volna, hogy ma kissé nehezebb nap vár ránk. A badacsonyi “hullámvasút” kicsit kifárasztott bennünket. Az Északnyugati part második pecsétjét a Német Pincészetnél kaptuk meg. A kincskereséssel kicsit sikerült enyhíteni a “hullámvasút” okozta fáradtságot, mert a ládakeresés közben lehet pihenni. Badacsonytomajon sikerült rossz irányba elindulni, egyszóval eltévedtünk. Feltekerve a dombtetőre kissé elbizonytalanodtunk a helyes irányt illetően, s úgy döntöttünk, hogy visszafordulunk. Halványan emlékeztünk arra, hogy valamelyik leírásban olvastunk arról, hogy itt többeknek sikerült eltévedniük. Mint később kiderült, helyesen tettük, hogy visszafordultunk. Révfülöpön a Rév büfében kaptuk harmadik pecsétünket. Nagyon kellemeset pihentünk, főleg azért is, mert a büfék környékén volt a település talán összes macskája, mi pedig nagy macskabarátok vagyunk. Természetesen tekerés közben “begyűjtöttük” a kerékpárút közelében lévő ládákat is. Balatonakalin a Bringakali Kerékpáros Központban kaptuk meg az Északnyugati part 4. pecsétjét. Ezt követően irány Tihany. Itt is kellett az erő, mire “átküzdöttük” magunkat a település egyik oldaláról a másikra, a Tihanyi révig. Szántódról következett még egy jó kis tekerés Balatonlelléig. Közben Balatonföldváron megkaptuk a Délnyugati part 4. pecsétjét a Csigaház nevű étteremben. Balatonszárszón megnéztük József Attila emlékművét, s a Balatonszemesi temetőben pedig meglátogattuk Latinovits Zoltán sírját. Még egy kis bringázás és visszaértünk Balatonlellére.

3. nap: Egy nap pihenés után folytattuk az Északkeleti és Délkeleti part meghódítását. A Szántódi révvel keltünk át Tihanyba. Itt a Tihanyi Móló Büfénél megkaptuk az Északkeleti part első pecsétjét. Balatonfüreden “megküzdöttünk” az össze-vissza csalinkázó gokartosokkal. Alsóőrsön nagyon szép kerékpáros pecsétet kaptunk. Majd az Északkeleti part harmadik pecsétjét a Yacht Camping-nél Balatonalmádiban sikerült beszereznünk. Balatonkenesén a strand melletti kisvendéglőben elfogyasztottunk egy kiadós ebédet. Majd újult erővel vágtunk neki a Délkeleti partnak. Balatonvilágoson először sikerült túlszaladni a Telebendő Kisvendéglő kanyarban lévő épülete mellett. Mivel mindenképpen ott szerettünk volna pecsételtetni, ezért vissza kellett fordulnunk. Ha már úgyis visszamentünk a pecsétért, pihentünk egy jót egy pohár üdítő mellett. Itt megint emelkedő következett. Megálltunk egy kicsit gyönyörködni a Balaton látványában. A Délkeleti part második pecsétjét a Balatontourist Autós Kempingben szerettük volna megkapni, de sajnos “záróra” után érkeztünk. A portás fiatalember volt olyan kedves, hogy telefonon megkérte a főnökasszonyát, jöjjön vissza és pecsételjen nekünk. Nagyon hálásak voltunk érte. Ezt követően már egy-kettőre visszaérkeztünk az 3. napi célállomásra, Szántódra, amellyel egyben be is fejeztük a Balaton körbe bringázását.

A három nap alatt 235 km-t tettünk meg. Ládakereső szenvedélyünket is kiélhettük, mert 21 ládát kerestünk és találtunk meg. S persze nagyon sok szép élménnyel lettünk gazdagabbak. A pecsételő helyeken, vendéglőkben, illetve a kerekezés során bárkivel találkoztunk az emberek nagyon kedvesek, segítőkészek voltak. Rossz tapasztalatunk abszolút nem volt. Összességében elmondható, hogy nagyon szívesen emlékezünk vissza a Balatoni Bringakör teljesítésére.

Szántó Erika és Szabó László

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!