Markó Éva és Béla: Balatoni nagykör baráti találkozókkal – 2013. július 22-27.

Évek óta készültünk arra, hogy körbe biciklizzük a Balatont, aztán mindig meggyőztük egymást, hogy miért is nem kellene ezt megtennünk. Ám most úgy döntöttünk, hogy belevágunk. S jól döntöttünk, ráadásul sikerült kiválasztanunk a nyár eddigi legmelegebb hetét. Sorra dőltek meg a meleg rekordok, de mi rendületlenül tekertünk. Még Pilismaróton letöltöttük a Bringakör Bizonyítványt és a pecsét gyűjtés jó mókának bizonyult az utunk során.

Törekiben hagytuk a kocsit, onnét indultunk hétfőn reggel Siófok irányába. Az első elbizonytalanodásunk a Sió csatornán való átkelésnél volt, mert valahogy a jelzés nem arra ment, mint mi szerettük volna. Egy volt a lényeg, nem szabad átkeveredi a vasút másik oldalára. Végül is a bódé soron mentünk keresztül, ahol álmos emberek ébredeztek. Jól döntöttünk, mert hamarosan rátaláltunk a jelzésre is. Aligánál feltoltuk a biciklit a vasútig, mert nagyon meredeknek találtuk. A Telebendő Kisvendéglőben kértük az első pecsétet, még nem is voltak nyitva, de nagyon előzékenyen pecsételtek.  A Club Aliga bejáratánál találtunk egy Turinformot és beszereztünk egy rendes térképet is, biztos, ami biztos!  Lenyűgöző volt a magas part, így megálltunk nézelődni, fotózkodni. A nagy izgalomban nem vittünk magunkkal reggelit és már éppen kezdtünk volna éhen halni, amikor is feltűnt a Katica pékség kisboltja. Mindenkinek ajánljuk. Hideg innivaló, péksütemények, gyümölcs, mosoly és kedvesség. Innét gurulóban voltunk egy darabig és megállapítottuk, hogy innét menve sokkal jobb, mint fordítva. Aztán jött Balatonakarattya, a meredek oldal, majd begurultunk a balatonkenesei Alsóréti Szabad strandra.  Nagyon szeretünk idejárni. Mindenkinek ajánljuk. Van biciklitároló, hideg vizes tusoló, WC, öltöző, evési lehetőség. (A kijelölt bicikliúttól néhány száz méteres kitérő, de nagyon jó alternatív útvonalnak – a szerk.) .Ismerősöknél aludtunk ezen az estén.

Reggel gyors sátorbontás. Szép, árnyas bicikliúton indultunk, ketten is mehettünk egymás mellett. Mielőtt beértünk Almádiba, érdekes vasúti átjárón mentünk keresztül. Béci átért s közben odaért ezerrel a vonat. Nagyon kell figyelni! Ezen a napon nem tekertünk sokat, mert a barátainknál szálltunk meg Balatonfüreden. Így a nap a kényeztetésről szólt: halászlé, túrós csusza, barackos pite…
Az éjszakába nyúló beszélgetés után reggel időben indultunk, mert nem kellett sátrat bontanunk. Füreden átsuhantunk. Sajnos a Fröccsterasz még zárva volt, így szomjasan kerekeztünk tovább. Nagyon vártuk az Örvényesi Vízimalmot, de valahogy elkerült bennünket, csak azt vettük észre, hogy áthaladtunk a falun (A Huszár vendéglő mögött van, a bicikliúttól 100 méterre – a szerk.).
Hiába volt július vége, utunk ringatózó búzamezők közt vitt, gyönyörű volt a vidék. Zánkánál megnyomtuk egy kicsit, mert nincs árnyék és nagyon sütött a nap, sütött az aszfalt. Alig vártuk, hogy beérjünk Révfülöpre és megigyunk egy jó fröccsöt. Balatonrendesen rendesen tanakodtunk, hogy merre is induljunk, mert egyszer csak elfogyott a jelzés. Kisebb csoport gyűlt össze és végül is a főutat választottuk és később rátaláltunk a helyes útra. Badacsonytomajig tekertünk. A Tomaj Campingben aludtunk. Nagyon kulturált, tiszta, csendes. És akkor leszakadt az ég és csak jött a víz a Badacsony felől. Elképedve néztük, hisz egész hétre esőmentes időt ígértek!

A Badacsonyt elhagyva jó kis szembe szélben tekertünk. Kisebb vita után úgy döntöttünk, hogy megmásszuk a Szigligeti várat is. Ha lúd, legyen kövér!
Szigligetnél lekerekeztünk a strand felé és úgy tekertünk fel a várig. A bicikliket az utolsó fordulónál az Eszterházy Pincénél hagytuk és úgy gyalogoltunk fel a maradék pár száz métert. Megéri felmenni és kifizetni a 600 ft-ot! Gyönyörű volt a kilátás és igényes a vár. Kacsazsíros kenyeret ettünk, nagy élmény volt.

A vár a fellgvárból

Mire leértünk, gyülekeztek a felhők és permetező esőben tekertünk Edericsig. Az út nagyon rossz volt, sok a gyökér! Gyenesdiásig tekertünk ezen a napon a Tulipán Campingben vertünk sátrat. Utunk legviccesebb pár óráját itt éltük meg. Ennyi napi távollét után már főzelékre vágytam, így bebicikliztünk Keszthelyre, és az út folyamán minden hol megkérdeztem, van-e főzelék? Néztek rám, mint Jenő a moziban. A Kastélyhoz közeledve bementem egy udvarba: Párizsi Udvar Panzió Étterembe.  Előadtam kérésem, mondták, hogy nincs, de kérdezzük meg a Mamát. Megkérdeztük és fél óra múlva ettük a finom krumpli főzeléket sült husival. Hát, merjünk álmodni!

Következő nap már reggel iszonyú meleg volt. Ám a táj mindenért kárpótolt bennünket. Nagyon szép a Kis-Balaton környéke. Jó volt az út és szerencsénkre kevés volt a forgalom is a főúton. Nagyon megtekertük a biciklit így délután már jót fürödtünk a fonyódi strandon. Ismerősöknél aludtunk, de még volt annyi energiánk, hogy megmásszuk a kilátót is.

Balatoni Bringakör Bringakörút Bizonyítvány Nagykör

Mivel ismét nem kellett sátrat bontani, korán indultunk, mert aznapra mondták a rekord meleget. Nagyon vártuk a déli partot, de kicsit csalódás volt. Hosszú utak, egyik felén a vasút, másik felén házak, fa alig, iszonyú meleg. Ahol pedig lejjebb ment az út, ott nem tudtunk haladni, mert sok volt az ember. A déli pihenőnket Balatonföldváron töltöttük a Csigaház Kisvendéglő, pecsételőnél és tökfőzeléket kanalaztunk, itt 4 főzelékből lehetett választani. Hurrá! Így közel 220 km után (kitérőkkel, indulással) nagyon örültünk a Széplak alsói strandnak. Megcsináltuk!

Nagyon boldogok vagyunk, a lányaink büszkék ránk: “Jó fejek vagytok” felkiáltással.
Mit tanultunk az úton: mennyire fontos a jó fröccs, a csomagok pontos rögzítése, a fontossági sorrendek betartása, a jó pakolás, a humor, a nevetés és persze a másikra való odafigyelés!
Így közel az 50 felé nagyon büszkék vagyunk magunkra!!!
Markó Éva és Béla Pilismarót

Balatoni Bringakör Bringakörút Bizonyítvány Nagykör

Iratkozzon fel a heti hírlevelünkre, hogy ne maradjon le semmiről!

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!