Dobos Erika-Dobos Zoltán: 291 kilométer a Balaton körül – 2013. június 13-15.

Rövid jegyzet a háromnapos túráról

1.nap  Veszprém-Badacsonylábdi       98 km

Bringa körutunk egyben kincskeresés is volt(geocaching), így lett  számunkra 291 km  a Balaton.:-).

Első komolyabb kitérőnk és próbatételünk a Tihanyi félsziget megkerülése.
Amit felkerestünk, az a Club Tihany területéről megközelíthető Újlaki templomrom.

Aszófőn fröccsöztem volna a borászatban, de sajnos üzlet, italozni tilos 🙁
Viszont érdemes tovább tekerni a Salánki borgazdaság mellett a Kövesdi templomromhoz, ráadásként friss forrásvizet is vehetünk az Almás forrásból.
A borgazdaságban kaptunk ugyan pecsétet, de a hölgy megjegyzése szerint őket senki nem tájékoztatta.  Lehet, hogy csak hozzá nem jutott el az információ.

A Bringakali  tulajdonosa viszont nagyon kedves, érdeklődő, még a kisorsolandó ajándékokra is felhívta figyelmünket 🙂 miközben kikísért és jó utat kívánt.

Szepezden a kerékpárút mellett található egy szép emlékmű Sebestyén Gyula néprajztudós, a rovásírás megfejtőjének tiszteletére.

Júniusban teljes pompájában csodálhattuk meg a Révfülöpi rózsakertet. Érdemes volt egy kicsit megpihenni a nagy kaland előtt.

Akkor még nem tudtuk, hogy lesz húzósabb is. Komoly próbatétel, de megéri az “izzadságot” az Ábrahámhegyi kilátó. Innen vissza a bringaútra és a változatosság kedvéért pár száz méter megtétele után ismét fel a hegyre. Cél a Folly fenyő arborétum.

2.nap  Badacsonylábdi-Balatonlelle    82 km

Az Eldorado Campingben elfogyasztott bőséges reggeli után újra nyeregbe pattantunk.

Az első kitérőnk Balatongyörökön a Szt. Mihály domb, kis templommal, ami, nem Mihály, faszobrokkal, emlékkövekkel és természetesen balatoni panorámával.

Fenékpusztán eltekertünk a Valcum Castrum romjaihoz és a 400 éves vámház korcsmához pecsételni, ahol a tulajdonos szimpatikus, érdeklődő, fasírtja friss és finom.

Balatonberényben a Csicsergő félsziget vagy sziget (vízállástól függően) egy nagyon kedves, bájos, nyugodt hely, előszezonban még mindenképp.

Számunkra a legegyhangúbb szakasz a Bkeresztúr és Fonyód közti táv volt, bezzeg utána… Fonyódi Várhegy és kilátó (nyitva tartása van és belépőjegyet kell váltani), illetve az ottani gyilkos ösztönnel felvértezett szúnyogok. A kilátás minden nehézséget elfeledtett. A Badacsonyra és a Balaton felvidékre áttekinteni varázslatosan gyönyörű.

Szinyei Merse Pállal ellentétben nekünk nem egy ormótlan, hatalmas tömbként pöffeszkedik a túloldalon. A kilátó felé vezető úton érdemes megállni a Milleniumi keresztnél is.

A kikötőben van egy emlékmű Lányi Antal emlékére, aki elsőként repülte át a Balatont Badacsony és Fonyód között 1911-ben.

3.nap   Balatonlelle-Balatonboglár-Veszprém     111 km

Szállás Balatonlellén és naplementekor vacsora a parton. Mesés 🙂

Az utolsó napot visszaúttal kezdtük Boglárra, további geoládák után kutatva.
A gömbkilátóba mindenképp érdemes feltekerni. Az 1967-es BNV-re építették és később került Balatonboglárra. Szintén beléptidíjas.

Balatonszemesen a köztemetőnél megálltunk Latinovits Zoltán sírjánál.
Balatonszárszón a parton pedig megnéztünk egy nagyon kreatív,József Attila tiszteletére emelt szobrot.

A délkeleti oldalon gyakorlatilag folyamatosan tekertünk hazafelé. Természetesen itt is, mint például a Balatonvilágosi magaspartról gyönyörű a látkép a tóra.

Utolsó frissítőnket a fűzfői Árpád forrásnál vettük (közvetlen a bringaút mellett), ami hazáig még jó szolgálatot tett.

Büszkék voltunk teljesítményünkre és fáradtan de jó érzéssel tértünk megpihenni.

Dobos Zoltán és Erika

Erika bizonyítványa>>    Zoltán bizonyítványa>>

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!