Boros Anett és János: Balatoni Bringakörút néhány kisebb eltévedéssel – 2013.07.01-03.

Szakaszok:
1. Balatonakarattya – Zánka
2. Zánka – Balatonfenyves
3. Balatonfenyves – Balatonakarattya

1.szakasz (65 Km) :
2013.07.01. indultunk Budapest Kelenföldről.
“Tekergő” vonatra fel, célállomás Akarattya. (ezt csak azért írjuk bele a beszámolóba, hogy aki nem akar autóval lemenni és több napra egy helyen otthagyni a kocsit, annak tudjuk ajánlani a MÁV-os megoldást, mert külön bicikliszállító vagonokkal vannak ellátva)

Akarattyán a vasútállomást elhagyva, rögtön találkoztunk a Balatoni Körút táblájával, így nem kellet agyalni, hogy merre is induljunk.  Ezen a részen korrektül ki volt táblázva, nem is tévedtünk el.
Enyhe emelkedővel kezdtünk, amely megjutalmazott minket egy hosszabb lejtővel.
Innen nem is ecsetelnénk az emelkedők-lejtők részletezését, az északi part erről szól!
Első pihenőnk 25 Km megtétele után Alsóörsöt elhagyva egy borozónál volt. Kedves kiszolgálás, kerékpáros barát hely.

Ezen a környéken egész jó kerékpárutak vannak.
Balatonfürednél volt egy kisebb megállásunk, mert itt a parthoz közel vezet a kerékpárút, és meg is álltunk nézelődni. Itt lehetett először panorámába látni a Balcsit.

Balatonakaliban betértünk a Balatonkali pihenőbe. Itt rögtön megkérdezték, hogy van-e valami baj a bringákkal. (hál’ istennek nem volt, de a biztonság kedvéért itt tudtunk venni tartalék belsőket… amire szerencsére az egész úton nem volt szükség)
Zánkafürdőnél letértünk a szabadstrand felé annak reményében, hogy meg tudunk ott ebédelni, de nem sikerült ami lehet, hogy azért volt mert előtte való nap ért véget ott az EFOTT és a vendéglátósok pihenték ki a fáradalmakat… mindenesettre nem tudjuk miért, de semmi sem volt nyitva.
A szállásunk Zánkán volt.
Indulás előtt érdemes érdeklődni a szállásokról. Nehéz 1 éjszakára (mi ketten voltunk) szobát foglalni. Sok apartmant felhívtunk és a legtöbb helyen azt a választ kaptuk, hogy egy éjszakára nem adnak ki szobát, de Zánkán  sikerült szobát foglalni és nagyon kedvesek és rugalmasak voltak.

Innen indítottuk a második szakaszt.
2. szakasz: (87 km)
Itt a tovább indulásnál  volt pár “felesleges” kilométer elsőnek azért mert nyitva lévő kávézót kerestünk korán reggel :). Másodsorban azért, mert  találkoztunk egy olyan Bringa Körutas táblával ami különböző irányba mutatta Balatonszepezdet és Keszthelyt (amit nem is értettünk, mert nekünk mind a kettő jó irány lett volna).  Ebből választottunk a Keszthely felé vezető útvonalat, el is indultunk az elég “combos” emelkedőn, de az emelkedő tetején némi okostelefonos  térképezés után úgy döntöttünk, hogy visszagurulunk a partra és a Balatonszepezdi irányába indulunk el.  Itt továbbra is jó minőségű kerékpárúton lehet haladni. Révfülöp után volt egy kis bizonytalanság, hogy merre, de megtaláltuk az utat.  Badacsonyig meg is volt a kitáblázott útvonal, de ott valahol elvesztettük, és így a 71-esen elmentünk Badacsonytördemicig.  Itt egy órás pihi után újra ráleltünk a bringaútra.  A keszthelyi szabadstrandon volt egy kis végtag nyújtóztatás és innen vágtunk neki a nap utolsó szakaszának aminek a célállomása Balatonfenyves volt. Fenékpuszta után Balatonszentgyörgy felé “sikerült” tenni egy kitérőt, de ez nem volt vészes és innen már nem is nagyon volt eltévedés.
A balatonfenyvesi szállásfoglalásra ugyanaz igaz amit a zánkainál leírtunk, de itt is sikerült találni olyan szobát amit kiadtak egy éjszakára.

3. szakasz (77 km)
Reggel nekivágtunk túránk utolsó napjának. Itt elkezdtem “félni”, hogy megzakkantunk, mert olyanokról kezdtünk beszélgetni, hogy a kerékpár nyereg és egy fotel között van-e hasonlóság… 🙂
Itt ugyan nem a part mentén halad a kerékpárút, de mivel majdnem a komplett déli oldal szabadstrand így szinte bárhol le lehet térni a Balaton partjára. Mi ezt Balatonboglárnál tettük meg, egy padra leülve néztük az északi partot és elemeztük addigi utunkat, hogy “ott, meg ott, meg ott” már jártunk. 🙂

A kitáblázás itt is jó, Balatonszemesnél kell figyelni egy emelkedő után, mi egy kicsit benéztük, hogy hol kell irányba állítani magunkat. 🙂 Itt kilométer-óra álláshoz kötöttük a következő pihenőt, abban maradtunk, hogy  a 190. km után ha látunk egy szimpatikus helyet akkor ott fogunk megállni pihizni.
Ez lett végül a szántódi szabadstrand. A parton lévő büfében vettünk frissítőt, akartunk borravalót hagyni, de nem fogadták el, azt mondták, hogy náluk az a borravaló ha visszatérünk.. szimpatikus volt. (meg is tesszük 🙂  )
Következő cél Siófok volt, ide terveztük az ebédet és a strandolást. El is értük. Kaja, pia, fürdőzés.
Innen már nem volt több pihenő, a végállomás Balatonakarattya volt a cél. Több mint 200 km-rel a lábunkban jött még két olyan emelkedő ami nem esett annyira jól és a mosolyunk sem volt olyan őszinte. 🙂

De itt a “csúcson” találtunk egy működő kutat. (amit az egész Balaton körút során sehol nem leltünk :()

És amiben bíztunk, ha van emelkedő, azután jönni fog egy lejtő.. így is történt. 🙂
Szépen lassan becsorogtunk Balatonakarattyára, ahonnan indultunk.

Összegezve:
Kellemesen fárasztó volt, szép helyekkel, korrekt vendéglátósokkal, szálláshelyekkel.
Mindenkinek ajánljuk ezt a túrát:
Anett & János

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!