Motorcsodák az elmúlt száz évből

Egykor nagy sikereket arató igazi magyar kézműves motor, egy 1940-es Mátra

Február végén a Hungexpo a hajós kiállítással párhuzamosan rendezte meg a Budapest Motor Fesztivált.  Képriportunkkal a veterán járművekkel foglalkozó részből kínálunk egy kis ízelítőt.


 

A hazai ipar csodái közül egy egri Berva 1958-ból

 

Egy elegáns, de kicsit gyenge Panni az 1950-es évek végéről

 

A csak két éven át – 1960-61-ben – gyártott 175 köbcentis Tünde. Voltak hibái, meg a KGST leosztásban sem szerepelt

 

Ami a Tündéből maradt – egy 1964-ben Nyíregyházán gyártott Szabolcs háromkerekű áruszállításra

 

A kultikus Dongó – az 1950-es évek közepén gyártott valódi segédmotor egy dörzskeréken át hajtotta meg a bicikli hátsó kerekét

 

Urbach László nagy sikereket elért kézműves motorjának, a Mátrának egyik példánya 1940-ből

 

Csepel WM 100 – 1934-ből

 

Csepel WM 98 – 1939-ből

 

Csepel 100/48 – 1948-ból

 

Csepel 125-ös motorok az 1950-es évek első feléből

 

Csepel 250 1953-ból – a motornak egy évvel később a sikeresebb Pannónia megjelenése pecsételte meg a sorsát

 

A Csepel 125-ös Danuviában gyártott utóda

 

Ez már egy igazi Danuvia – DMV 125

 

A Danuvia 125-ös cross-változata, a DMC

 

Az igazán bevált magyar motor, a Pannónia T5

 

A T5-ös főleg szovjet exportra készült burkolt változata

 

Egy kis kitekintés a külföldi motorokra

 

Egy 200 köbcentis Terrot 1910-ből 90 km/órás végsebességgel

 

Egy 998 köbcentis indián 1914-ből

 

Harley-Davidson DL – 1931 – 750 ccm

 

Harley-Davidson Servi-Car 1941 – 750 ccm

 

Riga 3 – 1968

 

Riga 7 – 1982

 

Simson Star 1972

 

Szovjet motorizált golyószórós egység

 

Aknavető oldalkocsi helyett – egy II. világháborús szovjet konstrukció

 

Sebesült szállítás motorral

 

Vidám szanitéc lányok a Vörös Hadseregből

 

A kiállításon épített autókat is bemutattak – ez a Citroen-Mercedes-Oldsmobile ötvözet egyenesen a Mad Max 7-ből jött

 

Zárásként a cseh ipar egyik csodája, egy Velorex motoros tricikli 1972-ből

Kép és szöveg Győrffy Árpád


 

Itt is feliratkozhat a heti hírlevelünkre

A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező.

Légy te az első hozzászóló a(z) "Motorcsodák az elmúlt száz évből" íráshoz!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


*

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!

Bezár