A balatoni csoda valóban megtörtént, mert a Balaton felett repkedő óriásgépről írt cikk megjelenése után szenzációs képekkel jelentkezett az egyik utas, Fekete Tamás. Teljesen nem akarom átírni a történetet, így a végéhez kapcsolom hozzá a fotókat és a kiegészítő, kiigazító információt.
Szombaton délután egy igazi Big Mac, másik nevén Cápa, hivatalosan Boeing C-17 Globmaster III szállítórepülő körözött a Balaton felett. Annyira meglepő volt a történet, hogy többen a honvédelmi minisztériumhoz fordultak megtudni, hogy megtámadta-e valaki az országot, vagy mi támadtuk meg magunkat, esetleg a szúnyogirtáshoz talált megfelelő eszközt a katasztrófavédelem.
Én a pápai ismerősöket, kérdeztem, hogy nem kötötték-e el a város határában lévő repülőtéren állomásozó három Big Mac egyikét.
Mint perceken belül kiderült, majdnem jól tippeltem. A 200 millió dolláros repülőt a lehető legbékésebb célokra használták, a repülőtéren működő különböző egységek második családi napjának lett az egyik programja. Arcfestés, néptánc, ugráló vár, őrkutya bemutató, a Military Girls és a Gráciák színpadi programja, a BHD díszelgőiek katonai műsora és más kedves dolgok mellett repülés az óriásgéppel.
A reptéren dolgozókat és családtagjaikat vitték el egy körre, hogy megtapasztalhassák közvetlenül is, milyen érzés egy 128 tonnás, 76 tonna teher, illetve 102 személy szállítására képes madárral utazni. A fél focipályányi gépről még annyit, hogy hossza 53 méter, a szárnyak fesztávolsága 52 méter, magassága 17 méter, a szárnyak felülete pedig 353 négyzetméter.
Azért egy ilyen cuccal való reptetést nemhogy Paloznakon, de még a Siófoki falunapon sem tudnák überelni… 🙂
Nekünk lentről csak a látvány maradt, de az is lenyűgöző volt, amikor a gép többször áthúzott méltóságteljesen, rendkívül alacsonyan a Tagore sétány előtti vízfelület fölött. A nyitott padlóajtóra valószínűleg azért volt szükség, hogy az utasok kilássanak az ablaktalan repülőből. Így teljesen úgy nézett ki, mintha valóban egy hátrafelé szárnyaló cápa lenne.
Na és itt jön az igazi hab a tortán. Néhány órával a cikk felrakása után levelet kaptam Fekete Tamástól. Mint írta, érdeklődve olvasta az írást és csatoltan küld két képet arról hogyan is festett a Balaton a lenyitott ajtón át a C-17 fedélzetéről kora délután.
Íme, a képek
Úgy saccolom, hogy ezen a képen a paloznaki, alsóörsi part látszik Csopak felől készítve
Ez egyértelműen a Tihanyi-félsziget Füred, illetve Csopak felől fotózva
Fekete Tamás még azt is hozzátette, hogy a C-17-es valódi beceneve Moose (járorszarvas) amit a gép az üzemanyagtöltésekor hallható szarvasbőgésszerű hang miatt kapott.
Nagyon köszönjük neki, és ezek után csak további jó szarvasbőgést tudok kívánni. 🙂
Kép és szöveg Győrffy Árpád és Fekete Tamás