6. Észak-északkeleti kirándulás Paloznakról

Egy szép rész a bicikliút vödörvölgyi szakaszából

Útvonal: Paloznak-Nosztori Élménypark-Veszprémfajsz-Vödörvölgy-Almádi-Felsőörs-Lovas-Paloznak.

A 30 kilométeres kiránduláshoz Paloznakot a hegytető felé indulva hagyjuk el. Egy bő egy kilométeres húzósabb szakasz után egy kevéssé meredek, köves erdei úton folytatjuk a biciklizést a 73-as út melletti Balatoni Élménypark, ahol 10 százalékos kedvezménnyel várják a paloznaki tekergőket.

paloznaki_tekergo-nosztori-fajsz-almadi-lovas-balatontipp-gyorffya

nosztori-fajsz-szentkiraly-almadi-felsoors-p

Főleg az első szakasz jelent nagy kihívást, ahol az emelkedő mellett az út minősége is kihívást jelenthet – de ez a szép benne 🙂

Paloznakon elhaladunk a kálvária stációi előtt is

Kis kitérővel beugorhatunk a Papa Borozójába

Itt értünk fel Paloznak északi szélére, ahol a murvás erdei út kezdődik

Ez a szakasz kicsit rázósabb a nagyobb kövek miatt

Lassan megérkezünk a kalandparkhoz

Az élményparktól két kilométeren át a 73-ason biciklizünk, majd egy alsóbbrendű közúton befordulunk Veszprémfajsz és Balácapuszta felé. Ha már mindkét helyen jártunk, akkor a befordulás helyett még másfél kilométert guruljunk a 73-ason a köveskútpusztai gazdasági útig. Ezen át megyünk a felsőörsi útra, ahonnan alig egy kilométer letekerése után rátérünk a Szentkirályszabadja felé vezető murvás útra.

Egy kellemes piknikező hely játszótérrel, sportpályákkal Veszprémfajsz előtt

A balácai római villában többször rendeznek programokat is

A veszprémfajszi kálvária alatt elhaladva mehetünk tovább a földúton

A földút nagyobb része ilyen jó minőségű

A 73-as főút keresztezése előtt van egy kicsit rázósabb szakasz is, ahol lehet, hogy tolni kell a biciklit

A köveskútpusztai út nagyobb része aszfaltozott – ahol éppen nincs lyuk -, de van egy kétszáz méteres murvás szakasz is

A felsőörsi úton mindenképp viseljünk láthatósági mellényt a jelentősebb autóforgalom miatt

A felsőörsi útról balra kanyarodva egy murvás úton megyünk 3 kilométert

Közben elhaladunk egy kőbánya előtt, amit csak messziről nézhetünk meg

Kilátás Szentkirályszabadja felé a murvás útról

Három kilométeres kerekezés után elérjük a régi vasút nyomvonalán vezető aszfaltozott bicikliutat, ami később murvás útként folytatódik a 3,75-ös gőzmozdonyig. Onnan aszfaltozott közúton megyünk vissza Paloznakra Felsőörsön, Lovason át.

A Vödörvölgytől már kiépített bicikliúton megyünk tovább

A Vödörvölgy közepén találjuk A zöld nevű “megállót” – a sparheltnél a tulaj, Rásky Gábor lepényt süt

A Vödörvölgyben akár legelésző lovakkal is találkozhatunk

A Remetevölgyben az aszfaltozott bicikliút elválik a vasút nyomvonalától. Mi jobbra, a vasút murvás töltésén megyünk tovább az erdőn át

Vorösberényi kilátás műemlék-templomokkal az egykori vasútról

A 3,75-ös gőzös, ami egykor itt járhatott (volna)

Kilátás Balatonalmádiban a Töltés utcából

A felsőörsi Árpád-kori templom

Javasolt megállóhelyek – bővebben a térképen

Paloznak
Balatoni Élménypark Nosztori – 10% kedvezmény – Paloznak, Hrsz: 0983. 73-as főút mellett, Telefon: +36 20 6188520

Veszprémfajsz
Kövirózsa kézműves műhely – 10% kedvezmény – Veszprémfajsz Fő u. 70., Telefon:+36 20 4460956

Nemesvámos
Villa Romana Baláca – Nemesvámos Balácapuszta, Telefon: +36 88 265050

Szentkirályszabadja
“A Zöld” kerékpáros megálló – 10% kedvezmény – Szentkirályszabadja, Vödörvölgy, Telefon: +36 5201393
Szabadi Piac – a piac állandó üzletei – 10% kedvezmény –  Szentkirályszabadja, Balatoni út 99.

Balatonalmádi
Cz. Tóth Hajnalka hímző – ingyenes munkabemutató – Balatonalmádi, Veszprémi u. 11., Telefon: +36 30 6110242
Fodorné László Mária – Látványszövöde – ingyenes munkabemutató – Balatonalmádi, Városház tér 4. (Pannónia) Telefon: +36 30 2825334

Felsőörs
Gelléri Pince és Borterasz – 10% kedvezmény – Felsőörs, Pocca u. 5., Telefon: +36 30 500 7656
Török Gergő – Felsőörsi Tekergő Sajtműhely – 10% kedvezmény és ingyenes munkabemutató – Felsőörs, Oportó u.1229/4 – 47.015925, 17.975861
Telefon: +36 20 9 167 298

Lovas
Lovas Kikötő – kávézó és bár – 10% kedvezmény – Lovas, Fő utca 19. Telefon: +36 30/235-5490
Lovasi Pince – 10% kedvezmény – Lovas, Cifhegyi út 310/1 Hrsz, Telefon: +36 30 4087306
Ro-Zita Kerámiaműhely – ingyenes munkabemutató – 20 ezer felett 10% kedvezmény – Lovas Malomvölgy utca 20-22., Telefon: +36 30 4376222

A Paloznaki tekergő más túrajavaslatai

1. Északnyugati kirándulás – Paloznak – Balatonudvari – Vászoly – Pécsely – Balatonszőlős – Balatonfüred – Csopak – Paloznak

2. Szomszédoló kirándulás – Paloznak-Csopak-Füred-Arács-Koloska-völgy-Csopak-Paloznak

3. Északkeleti kirándulás – Paloznak-Lovas-Alsóörs-Almádi-Szentkirályszabadja-Litér-Fűzfőgyártelep-Almádi-Alsóörs-Paloznak

4. Délnyugati kirándulás – Paloznak-Füred-Tihany-Örvényes-Aszófő-Füred-Arács-Paloznak

5. Északi kirándulás – Paloznak-Füred-Balatonszőlős-Tótvázsony-Nemesvámos-Veszprémfajsz-Felsőörs-Lovas-Paloznak

7. Délkeleti kirándulás –  Paloznak-Római út-Almádi-Balatonfűzfő-Kenese Alsóréti szabadstrand és vissza

A Paloznaki Tekergő teljes útvonalának GPS állománya ide kattintva tölthető le kml-fájlként, amit okostelefonnal és autós navigációs készülékkel is használni lehet – a használttal kapcsolatos tudnivalókról a Paloznaki tekergő főoldalán írtunk bővebben.

Itt is feliratkozhat a hírlevelünkre

Hasznos lehet!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!